کاشان| اولین همایش دانشجویی ایدز در کاشان برگزار شد

اولین همایش دانشجویی ایدز با حضور دکتر مجید رضا زاده، معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

در این گردهمایی پنلی در خصوص جنبه های اجتماعی، درمان، مسائل روانشناختی و مشکلات مربوط به بیماران مبتلا به ایدز، با حضور دکتر رضازاده" معاون توسعه ی پیشگیری بهزیستی کشور"، دکتر هدایتی"پزشک هماهنگ کننده سل و ایدز معاونت بهداشتی"، دکتر امیدی"روانپزشک و هیئت علمی دانشگاه" و دکتر صحت"مدیرگروه پزشکی اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه" تشکیل شد.
دکتر مجید رضا زاده در بخشی از سخنان خود در این پنل عنوان کرد: بر اساس نتایجی که در ارزیابی‌ها به‌دست آمده است کودکان خیابانی، کودکان کار، معتادان تزریقی و زنان در معرض آسیب به شدت در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند. به همین دلیل سازمان بهزیستی بر پیشگیری از ایدز در میان این گروه ها متمرکز شده و اقدام به تدوین الگوی پیشگیری از ایدز نموده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: در بحث پیشگیری سراغ گروه های پرخطر می رویم. این گروه ها شامل معتادان تزریقی و خانواده هایشان و کسانی که رفتار جنسی پرخطر دارند، می شوند. با بحث آموزش و آگاهی به کم شدن رفتارهای پرخطر کمک کرده تا این بیماری به افراد دیگر و خانواده ها منتقل نشود. در این حوزه بقیه سازمان ها مثل سازمان زندان ها و همچنین وزارت بهداشت نیز مداخله دارند.
شایان ذکر است در راستای آگاهسازی دانشجویان و عموم مردم و حمایت افراد مبتلا به ویروس HIV غرفه ای توسط باشگاه مثبت ایدز تحت نظارت بهزیستی شهرستان کاشان، در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برپا شد.

کد خبر 11391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد