استاندار زنجان از مراکز اعصاب و روان بهزیستی بازدید کرد

زنجان | استاندار زنجان از مرکز اعصاب و روان مردان رازی و کم توان ذهنی سینا تحت نظارت اداره کل بهزیستی بازدید کرد.


 معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت:  هم اکنون در مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن مردان رازی  85 بیمار شدید و خیلی شدید نگهداری می شوند.

فرهاد میرزایی افزود: 28 نفر از معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال "  بیماران خیلی  شدید"  نیز در مرکز سینا تحت مراقبت لازم بوده و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی  اضافه کرد: مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن مردان رازی اردیبهشت سال 96 و مرکز معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال سینا، بهمن سال گذشته فعالیت خود را تحت نظارت بهزیستی زنجان آغاز کرد.

این مسؤول ادامه داد: به افراد بستری شده در این مراکز یارانه دولتی پرداخت می شود و پذیرش بیماران، نظارت های مستمر و اخذ مجوز، از سوی بهزیستی استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا ماهانه 54 میلیون تومان یارانه به مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن مردان رازی و 14 میلیون و 800 هزار تومان به مرکز معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال سینا پرداخت می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 10 مرکز شبانه روزی شامل معلولان دارای معلولیت اعصاب و روان، سالمندی و ذهنی، تحت نظر بهزیستی استان فعالیت می کنند که ماهانه 440 میلیون تومان یارانه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: برخی از بیماران روانی از سوی قضات و یابه دلیل مجهوال الهویه  بودن  و یا وجود خانواده های نابسامان به این مرکز نگهداری شبانه روزی ارجاع داده می شوند که مشارکت خانواده ها نیز بسیار پایین است.

میرزایی افزود: در زمان حاضر حمایت های صرف دولتی موجب شده تا این مراکز به فعالیت خود ادامه دهند و در این میان مشارکت خیران می تواند در کاهش مشکلات این قشر بسیار اثر بخش باشد.

وی یادآوری کرد: این بیماران پس از پذیرش در کمیسیون، تحت مراقبت های دارویی قرار می گیرند و در صورت  ثبات خانواده و حمایت های لازم پس از مدتی ترخیص و به خانواده ها تحویل داده  شده و در کنار آن، آموزش های لازم نیز در خصوص نحوه مصرف بهنگام داروها توسط روانپزشک انجام می شود.
منبع : خبرگزاری ایرنا

کد خبر 11390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد