نقش بانوان در پشتیبانی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار

در نشست بانوان فعال اجتماعی که با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران و دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران برگزار شد، بر اهمیت حضور زنان بعنوان پشتیبان اصلی در حمایت از زنان سرپرست خانوار در جذب مشارکت های مردمی در جهت ایجاداشتغال تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری در این نشست  با تقدیر از حضور و فعالیت های بنیاد برکت  در جریان سیل اخیر با اشاره به اقدامات بهزیستی در این خصوص ،گفت: از محل مشارکت های مردمی بهزیستی مازندران 260 پک لوازم منزل شامل هفت قلم کالا به مددجویان آسیب دیده اهدا شد.

وی افزود بیش از سیصد پک لوازم التحریر نیز در آغاز سال تحصیلی تحویل کودکان کار و خیابانی شد.

سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به اهدای 110 ویلچر از طرف ستاد اجرایی فرمان امام در مازندران گفت: بیشترین تعداد ویلچر در مازندران اهدا شده و در حوزه خدمات بیمه مددجویان نیز با بیمه برکت قرارداد منعقد شده است.

باقری با بیان اینکه سازمان بهزیستی  در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار با کمک بانک های عامل فعال در حوزه اشتغال، تا سقف پنجاه میلیون وام خود اشتغالی پرداخت میکند افزود:  هچنین معافیت پنج ساله پرداخت بیمه و پرداخت پنجاه میلیون وام قرض الحسنه به ازای هر مدد جویی که کارفرمای بخش خصوصی بکار گیرد از جمله اقدامات بهزیستی در جهت  تشویق کارفرمایان برای بکار گیری مدددجویان توانمند بهزیستی است.

وی با تاکید بر نقش زنان در جذب حمایت ها و مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: بانوان استان بعنوان مهمترین پشتیبانان زنان سرپرست خانوار نقش بی بدیلی در جذب مشارکت های مردمی در جهت ایجاد اشتغال پایدار ویژه زنان سرپرست خانوار ایفا میکنند.

کد خبر 11380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد