تامین ۷ هزار جهیزیه در پویش «حلقه وصل باشیم»/ ۲۶ هزار و ۴۹۰ زوج پشت نوبت جهیزیه هستند

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور در برنامه زنده یه روز تازه شبکه پنجم سیما، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای تامین ۷ هزار جهیزیه توسط خیرین خارج از کشور تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «ذوالفقار یزدان‌مهر» معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور در برنامه زنده یه روز تازه شبکه پنجم سیما با بیان اینکه بهزیستی متولی بیش از ۱۸۶ ماموریت در کشور است، گفت: بهزیستی قبل از تولد تا بعد از مرگ ارائه خدمت می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور با اشاره به رکود تورمی و محدودیت منابع دولتی، اذعان کرد: بهزیستی با توجه به این مسائل نمی‌تواند از عهده وظایف خود در بیاید اما با عنایت به اینکه بهزیستی یک ماهیت مردمی دارد بیشترین فعالیت‌های خود را به این سمت سوق داده است.

وی با تاکید بر حضور خیرین در بهزیستی، عنوان کرد: در مدیریت جدید اولین اقدام ما در مشهد مقدس تشکیل مجمع خیرین حامی معلولان بود که در حال حاضر این مجمع در ۱۷ استان شکل گرفته است. این در حالی است که ۱۳ هزار پشت نوبتی داریم که با حضور خیرین اقدامات خوبی برای آنها انجام شده است.

 یزدان‌مهر به اجرای پویش «حلقه وصل باشیم» اشاره کرد و گفت: این پویش برای ۲۶ هزار و ۴۹۰ زوج که پشت نوبت جهیزیه هستند، فعال شده است؛ اعتبار دولتی برای تامین جهیزه افراد تحت پوشش حداکثر ۵ میلیارد تومان است که با تخصیص ۱۰۰ درصد آن بعد از گذشت ۶ سال سهم هر نفر یک میلیون تومان خواهد بود اما با حمایت ۴۰۰ موسسه خیریه در بحث خانواده و جهیزیه و مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امیدواریم بتوانیم ۲۰۰ میلیارد تومان منابع جمع‌آوری کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور با بیان اینکه در پویش «حلقه وصل باشیم» به هر زوج بسته جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیون تومان اهداء می‌شود، ادامه داد: خیرین می‌توانند از طریق سایت سازمان بهزیستی کشور و اپلیکیشن آپ در این کار خیر پیش‌قدم شوند.

وی، تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از پویش «حلقه وصل باشیم» شده است چنانکه در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای تامین ۷ هزار جهیزیه توسط خیرین خارج از کشور تامین شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم مابقی را تامین و در ایام‌الله دهه فجر توزیع آن را آغاز کنیم.

یزدان‌مهر در پایان با اشاره به جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان منابع برای تامین ۱۵۶ هزار بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم در پویش «مشق مهر»، یادآور شد: ماموریت ما توانمندسازی توام با حفظ کرامت انسانی است.

کد خبر 11372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =