کردستان| افزایش سهم اعتبارات بهزیستی از محل هدفمندی یارانه‌ها به ۳۳/۳ درصد رسید/ نگاه ویژه به معلولین خواست عمومی و دغدغه همگانی باشد

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر مطالبه‌گری بر حق، به افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات برای پرداخت مستمری نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: بر اساس توافق مجدد بین بهزیستی و کمیته امداد مقرر شد تا سهم بهزیستی از اعتبارات از ۲۵ درصد به ۳۳/۳ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان، همایش علمی_کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور با حضور «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «مرادی» نماینده مردم شهرستان‌های مریوان سروآباد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مدیران ستادی و استانی در مریوان برگزار شد.

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور ساده‌سازی، شفاف‌سازی و تسهیلگری را کلیدواژه‌های اصلی کار در بهزیستی عنوان کرد و گفت: کیفیت را باید جایگزین کمیت کنیم و در مسیر حفظ کرامت و تسهیلگری خدمات گام برداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ۱۷۸ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنی‌های صورت گرفته سعی بر این شد که مبلغ مورد نظر برای افراد تامین شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف بهزیستی این است که نگاه ویژه به معلولین را به یک خواست عمومی و دغدغه همگانی بدل کند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ و ۹۸ به یک میزان تخصیص داده شده است، اذعان کرد: این در حالی که در نیمه دوم سال ۹۷ تعداد خانوارهای تحت پوشش ۲ برابر شده است؛ همچنینن از مبلغ ۷ هزار میلیارد بودجه ۳۰۰ میلیارد به بیمه زنان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر مطالبه‌گری بر حق، به افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات برای پرداخت مستمری نهادهای حمایتی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس توافق مجددی که بین بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت مقرر شد تا سهم بهزیستی از اعتبارات از ۲۵ درصد به ۳۳/۳ درصد افزایش پیدا کند.

کد خبر 1135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد