منع بکارگیری کودکان زباله‌گرد به زودی اجرایی می‌شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح جدید جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد در کشور خبر داد و گفت: درآمد این کودکان بیشتر از کودکان کار و خیابانی است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد در کشور اظهار کرد: جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: به زودی منع به کارگیری کودکان زباله‌گرد اجرایی شده و اینگونه کودکان به مانند کودکان کار خیابانی شناسایی و ساماندهی خواهند شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کودکان زباله‌گرد پس از تهیه گزارش مددکاری جذب می‌شوند، گفت: مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی شده و در جهت رفع مشکلات با خانواده‌هایشان صحبت می‌شود.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه در فاز اول جمع‌آوری کودکان کار خیابانی، 86 درصد آنها اتباع خارجی بودند، عنوان کرد: با استانداری‌ها برای نگهداری اتباع خارجی زباله گرد و شرایط مناسب حضورشان در کشور مذاکره شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در فاز دوم جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار خیابانی به موضوع کودکان زباله‌گرد بیشتر توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه پدیده زباله‌گردی در سایر کلان‌شهرها هم وجود دارد، گفت: باندهای زباله‌گرد عمدتا به‌خاطر حقوق و دستمزد پایین، از کودکان استفاده می‌کنند و در این مواقع هم درآمد کودکان زباله گرد بیشتر از کودکان کار خیابانی است.

مسعودی فرید با بیان اینکه درصدد هستیم تا شکل فعالیت کودکان کار عوض شود، اضافه کرد:‌ با مراکز و کارگاه‌هایی برای حضور کودکان کار خیابانی به‌خصوص کودکان زباله گرد مذاکره شده است.

انتهای پیام/۴۰۴۶/

کد خبر 11335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =