۱۳۸۴ دانش‌آموز معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۸۴ دانش آموز و ۲۱۹ دانشجوی معلول استان از خدمات این اداره کل بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با معلولان قزوین گفت: هم اکنون ۲۴ هزار و ۷۰۸ معلول تحت پوشش این اداره کل هستند که علاوه بر دریافت مستمری ماهانه، بسته به نیازهای خاص آنها خدماتی چون توانمندسازی، پرداخت هزینه درمان، معافیت سربازی، هزینه رفت و آمد و مناسب‌سازی خودرو و منزل نیز برای آنها انجام می‌شود.

علیرضا وارثی با اشاره به مشکلات توانبخشی معلولان در سال جاری، تصریج کرد: ابلاغ نشدن اعتبار واگذاری پرونده‌های توانبخشی به صورت ۱۰۰ درصد سهمیه استان در  ماه شهریور و مهرماه، کسری اعتبار در فعالیت‌هایی مانند کمک به نگهداری معلولان و سالمندان در خانواده، تامین وسایل کمک توانبخشی، ارائه خدمات توانپزشکی، کمک هزینه دهان و بلع، تامین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی، کمک هزینه درمان و تغذیه بیماران پی. کی. یو، تشخیص نوع و شدت معلولیت، ارتقای توانمندی معلولان و بیماران روانی مزمن، کمک هزینه بهبود تحصیلی و تامین وسایل بهداشتی از جمله این مشکلات هستند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ نشدن اعتبار کمک هزینه درمان، امور هنردرمانی و حق بیمه سهم کارفرمایی از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: تاسیس و گسترش‌ مراکز توانبخشی غیردولتی با تخصیص یارانه نیز از دیگر نیازهای بهزیستی استان قزوین است.

وارثی با تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر قزوین از معلولان، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند شورای پنجم از بهزیستی، اجرای برنامه‌های سلامت محور بوده است که در کنار سایر خدمات از جمله مناسب سازی ٥٠ دستگاه اتوبوس برای استفاده معلولان، اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با معلولان، تاسیس گرمخانه افراد بی‌خانمان و اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی معتادان متجاهر در سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

کد خبر 11334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد