سیر همسر آزاری در استان مرکزی رو به افزایش است

علیمددی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۳ مورد همسر آزاری گزارش شده در صورتی که این آمار مدت مشابه سال ۹۷ تنها هفت مورد بوده است

اعظم علیمددی ، در سمپوزیوم یک روزه خشونت علیه زنان و آثار خشونت خانگی که شامگاه گذشته برگزار شد، با اشاره به افزایش خشونت علیه زنان گفت: آمار خشونت علیه زنان روز به روز در حال افزایش است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر جلوگیری از این امر، بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه و همچنین افزایش آگاهی بانوان در این راستا امری ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار گزارش شده همسر آزاری در شش ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: این آمار در مدت مذکور 43 مورد بوده در صورتی که این آمار مدت مشابه سال 97 تنها هفت مورد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار کاملا نشان می دهد که سیر همسر آزاری در استان مرکزی رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: در دو شهرستان اراک و محلات بیشترین تعداد همسر آزاری را داشته ایم  که این آمار نگران کننده است.

علیمددی با اشاره به یک ثبت مورد « کودک همسر» آزاری در محلات اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده، میزان خشونت علیه زنان فاقد تحصیلات دانشگاهی، چندین برابر زنان دارای تحصیلات عالی است و حدود 80 درصد خشونت ها علیه زنان، در حوزه بانوان متاهل بوده و بیست درصد مابقی به دختران مجرد تعلق دارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آمار در این راستا به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیشترین همسر آزاری در ماه فروردین بوده که این امر نشان می دهد، بی کاری و فشارهای اقتصادی در ایام تعطیلی استحکاک بیشتری را بین زوجین ایجاد می کند.

وی بر بالا بردن آگاهی بانوان و دختران جوان تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی و مشاوره ای و همچنین کارگاه های آموزشی در این راستا امری ضروری است که باید با همدلی و همکاری سایر دستگاه ها انجام شود.

کد خبر 11331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد