سوادکوه| به ازای هر پنجاه نفر یک  شهروند معلول در سوادکوه وجود دارد

به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین مراسمی با حضور دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران ، مهندس قلندری معاون توانبخشی و مسئولین شهرستان در سوادکوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری با اعلام این خبر که از ابتدای مهر ماه تمام خانواده های دارای عضو معلول بطوررایگان مشمول طرح مشاوره، بیماری یابی و ازمایش ژنتیک قرار گرفته اند گفت:  ضروریست تا دیگر نهاد ها نیز مثل شبکه بهداشت و درمان به کمک بهزیستی آمده و دستگاه های مرتبط برای تشویق و اطلاع رسانی برای بهره مندی از این طرح پای کار باشند.

وی با بیان اینکه وجود یک فرد معلول علاوه بر تحمیل هزینه های مالی  فشار مضاعفی برای خانواده ها خواهد بود، به وجود 900 معلول در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: وجود یک شهروند معلول به ازای هر پنجاه نفر در شهرستان نشان دهنده این است که توجه به اهمیت پیشگیری  و حساس سازی جامعه برای بهره مندی از ظرفیت های پیشگیرانه قطعا اثرگذار خواهد بود.

سرپرست بهزیستی مازندران در حوزه حمایت های دولت تدبیر و امید بعد از اصلاح قیمت بنزین خاطرنشان کرد: علاوه بردریافت  یارانه و مستمری ماهیانه  کمک هزینه معیشتی خانواده های تحت پوشش از محل افزایش قیمت بنزین  پرداخت شده است و علاوه بر آن حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی نیز دو ونیم برابر شده است.

باقری با بیان اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به درستی تدوین شده اما در بحث اجرا در بسیاری از مواقع نادیده گرفته میشود تصریح کرد:  متاسفانه در بخش اجرای قانون یکی از مهمترین بخش ها که رعایت مناسب سازی بعنوان مهمترین عامل برای دسترسی پذیری توانخواهان به امکانات جامعه است ،  نادیده گرفته میشود.

وی  با اشاره به اینکه بیش از 66 درصد اماکن، مناسب تردد همه احاد جامعه نیست خاطرنشان کرد: قانون صراحتا برای شهرداران تکلیف کرده که اماکن عمومی که مناسب سازی نشده اند نباید مجوز پایان کار دریافت کنند.

کد خبر 11324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد