بابل| سهولت در دسترسی پذیری به امکانات عمومی با رعایت مناسب سازی

جشن به توان خورشید به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین به همت شهرداری بابل با حضور دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران و مهندس قلندری معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران و مسئولین شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر باقری در این جشن بر مناسب سازی اماکن عمومی و اداری سطح شهر تاکیدی کرد و افراد توانای دارای معلولیت را به عنوان شهروند محق استفاده از امکانات شهری و دسترسی آسان بر اماکن عمومی دانست و گفت: ضروریست تا مدیران شهری توجه ویژه ای به موضوع مناسب سازی  معطوف کنند و در کنار بهزیستی بعنوان دستگاه مطالبه گر بر این مبحث تاکید کنند.

سرپرست بهزیستی مازندران مهمترین دغدغه معلولین را اشتغال و ایجاد فرصت های برابر در کنار دیگر افراد جامعه عنوان کرد و گفت :بر اساس ماده 13 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند تا 3درصد از نیروی استخدامی خود را از میان توانمندان جامعه معلولین انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز گرامیداشت هفته معلولین 65 واحد مسکونی در سطح استان مازندران به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، افزود: از مجموع این واحدهای مسکونی 12 واحد متعلق به خانواده دارای 2 معلول و 53 واحد هم مربوط به خانواده تک معلول و زنان سرپرست خانوار بوده است که تحویل  داده شد.

 گفتنیست در پایان از نخبه ها و توانخواهان دارای معلولیت شهرستان بابل تجلیل شد و در حاشیه ی این جشن دکتر باقری از نمایشگاه توانایی های معلولین بازدید کرد  .

کد خبر 11323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد