جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با محوریت تهیه جهیزیه برای مددجویان سازمان بهزیستی برگزار شد

یکصدو سی و هشتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با حضور اعضاء هیئت مدیره مجمع، معاون مشارکت های مردمی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی و مدیر کل امور مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، ذوالفقار یزدان مهر، معاون امور مشارکت های مردمی، مؤسسات غیر دولتی و توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید سازمان بهزیستی در استفاده از ظرفیت خیرین و مؤسسات خیریه، بر نهادینه سازی جایگاه خیرین در سازمان بهزیستی تأکید کرد و گفت تعامل سازمان بهزیستی با مجمع خیرین کشور و جامعه خیرین حامی معلولین برای ما بسیار مغتنم و ارزشمند است.
وی در ادامه افزود در حال حاضر ۲۶ هزار و ۴۹۰نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دوران عقد قرار دارند و به علت فراهم نبودن شرایط و ملزومات تشکیل زندگی نتوانسته اند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند و به زیر یک سقف بروند. همچنین اعتبارات پیش بینی شده در بودجه های دولتی نیز بسیار محدود بوده و پاسخگوی نیاز ها نیست. در حال حاضر و در بودجه سال ۹۸ برای کمـک به جهیزیه و ازدواج مـددجویان سازمـان بهزیستی حـدود ۵۰ میلیـارد ریـال اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تخصـیص صددرصدی و با پرداخت سـرانه حداقلی ۱۰ میلیون ریال به هریک از مـددجویان، متقاضـیان حائز شرایط فعلی (و در صورتی که فرد جدیدی ازدواج نکند) پس از گذشت حدود ۶ سال می توانند این مبلغ را دریافت نمایند که با یک میلیون تومان امکان خریداری یک کالای اساسی مورد نیاز جهیزیه هم امکان پذیر نیست. بر این اساس تصمیم گرفتیم پویش تهیه جهیزیه برای افراد فوق را با شعار  " حلقه وصل باشیم "   آغاز نماییم.

وی گفت:جهیزیه در نظر گرفته شده برای این مددجویان شامل یخچال فریز، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، اتو، فرش ماشینی، جارو برقی، سرویس قابلمه، پتو و... که ارزش ریال ان در بازار بیش از ۱۰میلیون تومان است.

در ادامه این جلسه دکتر اشکان تقی پور مدیر عامل مؤسسه خیریه نیک گامان جمشید با اشاره به مشارکت آن مؤسسه در پویش تهیه جهیزیه برای مددجویان سازمان بهزیستی افزود، مؤسسه نیک گامان جمشید تأمین ۵ هزار جهیزیه از زوجهای تحت پوشش را با اولویت مناطق آسیب دیده از سیل تقبل کرده است.
در پایان  رستمیان مدیر کل امور مشارکت های مردمی با اشاره به تفاهمنامه انجام شده با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده در خصوص مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در تأمین جهیزیه مددجویان سازمان بهزیستی و با هم افزایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۳۰۰۰ فقره جهیزیه نیز از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأمین خواهد شد.

گفتنی است این پویش با همکاری، حمایت و مشارکت مجمع خیرین کشور، قرار گاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران، سایت سایه، شرکت به پرداخت ملت، موسسه خیریه نیک گامان جمشید، موسسه امید فردا، موسسه خیریه حضرت رقیه و سایر موسسات فعال در حوزه تامین جهیزیه برگزار شده است،  که از روز شنبه ۹ آذر ماه آغاز شده و  به مدت یک ماه ادامه می یابد.

کد خبر 11297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =