داستان‌هایی برای کودکانِ دارای نیازهای ویژه

تهران- ایرنا- ده عنوان کتاب جدید کودک و نوجوان با محوریت داستان‌های کودکان با نیازهای ویژه با هدف کمک در تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه وارد بازار نشر شد.

کتاب‌های ما هشت پا را قرمز می‌کنیم نوشته استفانی بودن با ترجمه احمد رمضانی؛ به من نگو استثنایی نوشته پت توماس و دوست من ایزابل نوشته الیزا ولوسون و ترجمه پیوند میهن‌دوست؛ همینه که هست و گاهی نوشته ربه‌کا الیوت و ترجمه شیرین محمدزاده؛ وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود! نوشته کاری دان بارون با ترجمه آیناز محمدی‌زاده؛ خرگوشی با دماغ قرمز نوشته هلمه هاینه، من لارا هستم نوشته فلورانس کادیه، فیلی با گوش‎های صورتی نوشته ولف هارانت و داستان شاهزادۀ عجیب نوشته زیلکه اشنی با ترجمه امیرفرهنگ نعمتی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، با تمرکز بر فرهنگ فراگیرسازی و با هدف کمک در تغییر نگرش مربیان، والدین، دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه تهیه و از سوی مجموعه دارکوب (داستان‌های رده کودک نشر بوی کاغذ) منتشر شده است.

به من نگو استثنایی

نویسنده این کتاب پت توماس است و با ترجمه ای از پیوند میهن دوست در ۲۴ صفحه مصور رنگی و با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

نویسنده این کتاب که خود روان­درمانگر و مشاور است تلاش کرده تا اطلاعات مفیدی در مورد شناخت و ارتقای ارتباط بین اعضای خانواده، والدین، و معلمان پیرامون مسائل شخصی، عاطفی و اجتماعی کودکان با نیازهای ویژه ارائه نماید.

در این کتابِ مصور نویسنده با طرح سوالاتی ساده ذهن مخاطب را به توانایی ­های کودکان با نیازهای ویژه جلب نموده و نشان داده است که چگونه این کودکان با وجود مشکلاتشان می­‌توانند زندگی شاد و طبیعی داشته باشند.

همینه که هست


همینه که هست نوشته ربه کا الیوت با ترجمه شیرین محمدزاده در ۲۷ صفحه مصور رنگی با قیمت ۱۰ هزار تومن در بازار نشر موجود است.
این کتاب داستان خواهر و برادری را روایت می­ کند که با وجود معلولیت جسمی – حرکتی، دختر داستان، ارتباط عاطفی عمیقی بین آنها برقرار است. در این کتاب ماجراهای این خواهر و برادر به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

ما هشت پا را قرمز می کنیم


نویسنده این کتاب استفانی بودن است که به قلم احمد رمضانی در ۲۶ صفحه رنگی ترجمه و به صورت مصور با قیمت ۱۰ هزار تومان چاپ شده است.
این کتاب داستان دختری به نام اِما را روایت می ­کند که در انتظار تولد برادرش است. برادری که با نشانگان داون به دنیا می­‌آید. در این داستان آموزنده نحوه برخورد این پدر و مادر با  اِما و اینکه او باید چه انتظاراتی از برادر کوچکش داشته باشد به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

خرگوشی با دماغ قرمز


خرگوشی با دماغ قرمز نوشته هلمه هاینه به ترجمه امیرفرهنگ نعمتی در ۱۲ صفحه مصور رنگی به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
در این کتاب مصور و جذاب نویسنده داستان خرگوشی با دماغ قرمز و گوشی آبی را روایت می­‌کند. اتفاقی که خیلی به ندرت رخ می­‌دهد. ماجراهای این خرگوش به ما می‌آموزد که چگونه تفاوت‌ها می‌تواند گاهی امتیاز و توانمندی های ویژه را به همراه داشته باشد.

گاهی


نویسنده این کتاب ربه کا الیوت است که با ترجمه شیرین محمدزاده در ۲۷ صفحه مصور رنگی با قیمت ۱۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.
این کتاب مصور، روایتی داستانی از ماجراهای دختری با مشکل جسمی – حرکتی است که در آن توبی (برادر شخصیت اصلی داستان) ماجراهای بردن خواهرش به بیمارستان را به شکلی طنزگونه و جذاب تعریف می­کند.

دوست من ایزابل


نویسنده دوست من ایزابل الیزا ولوسون است که با ترجمه پیوند میهن دوست در ۲۸ صفحه مصور رنگی با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب داستان دو دوست را روایت می­‌کند که یکی از آنها دارای نشانگان داون است، ولی نقاط مشترکشان پیوند عمیقی بین آنها ایجاد کرده است. این داستان بیانگر این است که چگونه تفاوت­ ها می­ تواند دنیای جالب­ تری برای ما بسازد.

من لارا هستم


این کتاب نوشته فلورانس کادیه با ترجمه ای از امیرفرهنگ نعمتی در ۲۸ صفحه مصور رنگی با قیمت ۱۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

لارا دختری با نشانگان داون مدتی است هفته‌­ای یک بار به مدرسه عادی می‌­رود. اینجاست که او متوجه توانایی­ هایش می­‌شود و اینکه می‌­تواند برخی کارها را بهتر از بقیه انجام دهد.

وقتی نگرانی های من خیلی زیاد میشود!


نویسنده وقتی نگرانی های من خیلی زیاد می‌شود! کاری دان بارون است که با ترجمه آیناز محمدی زاده در ۳۱ صفحه مصور رنگی به قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

وقتی کودکی مضطرب است ممکن است تصور کنیم او یک مشکل رفتاری دارد. اضطراب موقعیتی در ذهن است که افراد نمی‌توانند آن را ببینند. این کتاب به معرفی راهکارهایی برای رفع اضطراب کودکان می­‌پردازد. نویسنده با ارائه تمرین­‌ها و فعالیت­­‌هایی کودک را نسبت به نقاط قوت خود آگاه می­‌سازد، به شکلی که کودک بتواند به راحتی از نگرانی­‌ها و اضطراب‌های خود عبور کند.

فیلی با گوش های صورتی


فیلی با گوش های صورتی نوشته ولف هارانت با ترجمه امیرفرهنگ نعمتی در ۳۲ صفحه مصور رنگی به قیمت ۱۲ هزار تومان وارد بازار نشر شده است. 

در این کتاب داستان زندگی فیلی با گوش­‌های صورتی رنگ روایت می­‌شود. فیلی که همیشه مورد تمسخر سایر حیوانات است تا اینکه روزی به سرزمینی دیگر سفر می­‌کند و درمی‌یابد که گاهی تفاوت‌ها منجر به شکل جدیدی از دوستی می‌شود.

داستان شاهزاده عجیب


نویسنده این کتاب زیلکه اشنی است و با قلم امیرفرهنگ نعمتی در ۲۷ صفحه مصور رنگی با قیمت ۱۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.
چه خوبه که با هم فرق داریم! در این دنیا کودکانی وجود دارند که نسبت به سایرین کندترند؛ آنها عضوی از جامعه انسانی هستند و موهبتی برای زندگی ما به شمار می‌روند.

این کتاب مناسب برای کودکان بالای سه سال است و درک بهتری دربارۀ کودکان با نشانگان داون و دارای اختلال رشدی به خواننده می‌دهد.

کد خبر 11285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد