۳۴۰۰ معتاد در کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد تهران پذیرش شدند

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران آخرین آمارها از پذیرش معتادان در کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد (ماده ۱۶) و همچنین تبصره ۲ ماده ۱۶ که بر اساس آن قانونگذار فرصتی را در اختیار فرد معتاد برای درمان می‌گذارد، را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محسن فتاپور ، با بیان اینکه تعداد افراد پذیرش شده تا پایان شهریور ماه امسال در مراکز موضوع ماده ۱۶ (کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد) بیش از ۳۴۰۰ نفر بوده است افزود: تعداد افراد پذیرفته شده در مراکز موضوع تبصره ۲ («فرصتی» که از سوی قانونگذار با اخذ قرار یا تأمین مناسب از فرد معتاد، در اختیار او قرار داده می‌شود تا وی وارد فرایند درمان شود) نیز بیش از چهار هزار و  ٢٠٠ نفر بوده است. از مجموع این تعداد ۱۱۲ تن زن و هفت هزار و ۶۲۴ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد افراد پذیرفته شده نیز بیش از  هفت هزار و  ۶٢٣ نفر بوده است، اظهار کرد: این افراد در دو مرکز دولتی و هشت مرکز غیردولتی استان تهران پذیرش شده‌اند.

فتاپور با بیان اینکه تعداد مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی ١٠ مرکز است، اظهار کرد: مرکز فشافویه با ۵ هزار نفر، مهر سروش با ۶٠٠  نفر و شهید زیادیان با ۴۰۰ نفر تحت نظارت سایر دستگاه‌ها در استان تهران فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران در خصوص مراکز ماده ۱۵ نیز توضیح داد: طبق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان مکلف شده‌اند برای ترک به مراکز مجاز دولتی یا غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند. تعداد مراکز فعال اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد استان تهران ١٨۴ مرکز است که تعداد مددجویان پذیرش شده و مراکز اقامتی در شش ماهه نخست امسال نیز ۳۵ هزار و ۷۷۲ نفر بوده است.


منبع: ایسنا

کد خبر 11278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد