تهران| هپاتیت و ایدز شایع ترین بیماری موجود بین معتادان است

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بیش از 4 هزار معتاد دارای بیماری خاص در کشور داریم گفت: هپاتیت و ایدز شایع ترین بیماری موجود بین معتادان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات نژاد درباره ساماندهی معتادان دارای بیماران خاص اظهار کرد: تعداد معتادان در شهر تهران حدود 15 هزار نفر است و بیش از 4 هزار معتاد دارای بیماری های خاصی مانند هپاتیت و ایدز هستند که وزارت بهداشت باید برای این افراد برنامه های ویژه ای داشته باشد و نهادهای مختلفی در حوزه اعتیاد مسئول هستند که متأسفانه برخی از نهادها به وظایف خود عمل نمی کنند. نیروی انتظامی وظیفه دارد با حکم مقامات قضائی نسبت به ساماندهی معتادان دارای بیماری خاص اقدام کند.

وی با بیان اینکه معتادان دارای بیماری خاص باید از سایر معتادان جدا شوند افزود: وزارت بهداشت وظیفه دارد برخی از معتادان را درمان کند و از طرفی سازمان بهزیستی نیز مراحل درمانی معتادان تحت نظر خود را دنبال می کند. در مراکز مورد نظر کارشناسان و متخصصان حضور دارند و بعد از بررسی شرایط معتادان، این افراد را با توجه به شرایطشان به مراکز نگهداری منتقل می کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به وجود مشکلات متعددی در حوزه درمان معتادان متجاهر گفت: دستورالعمل هایی در ساماندهی معتادان و کودکان کار وجود دارد اما برخی نهادها به وظایف خود عمل نمی کنند و به طور کلی ایراداتی در انجام کارها وجود دارد.

بیات نژاد عنوان کرد: با توجه به ضرورت رسیدگی به وضعیت معتادان و انجام کارهای پیشگیرانه در حوزه اعتیاد، افزایش بودجه در این حوزه امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری آنا

کد خبر 1126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد