تهران| ۱۸۶ مرکز اقامتی بهبودی میان مدت در تهران فعالیت می کنند

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی تهران گفت: ۱۸۶ مرکز اقامتی بهبودی میان مدت، ۱۶۰ مرکز سرپایی و ۴۲ مرکز کاهش آسیب ناشی از مواد مخدردر تهران فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرزانه جوادی در همایش پیشگیری از اعتیاد در فرهنگسرای ولاء شهرری اظهار داشت: ۱۸۶ مرکز اقامتی بهبودی میان مدت، ۱۶۰ مرکز سرپایی و ۴۲ مرکز کاهش آسیب ناشی از مواد مخدر، ۶ مرکز دولتی و هفت مرکز غیر دولتی از این افراد نگهداری و مراقبت می‌کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد، پنج مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی نیز در نگهداری افراد معتاد در شهرری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و اقدامات گسترده‌ای را در نگهداری و مراقبت از معتادان انجام می دهند.

جوادی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار معتاد متجاهر در استان تهران ساماندهی شده اند، گفت: ۶ هزار نفر از این تعداد معتاد متجاهر مربوط به شهرستان ری است که اقداماتی مؤثر و مفید در راستای توانمند سازی معتادان متجاهر پس از ساماندهی در مراکز درمانی ری انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در نگهداری از معتادان عنوان کرد: تعداد مراکز توانمند سازی معتادان بر اساس برنامه ریزی ها و چشم اندازهای مورد نظر از ۲ مرکز به ۶ مرکز افزایش یافته و به افراد مورد نیاز خدمات رسانی می‌کند.

جوادی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه درمان اعتیاد باید وارد عمل شده و در بهبود وضعیت این قشر همراهی و همکاری کنند، ادامه داد: ۷۵۰ نفر از معتادان بهبود یافته پس از رها سازی از اعتیاد به دنبال بازگشت به جامعه و توانمند سازی بوده تا دیگر در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی توانمندسازی معتادان در بازگشت آنها به جامعه را امری مهم و مؤثر دانست و گفت: موضوع درمان معتادان و توانمند سازی آنها در جامعه مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است و بهزیستی استان تهران در این عرصه برنامه های خاصی را در نظر دارد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه اعتیاد موجب بروز مشکلات عدیده ای برای خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: ۶۲ درصد آسیب‌های اجتماعی از جمله قتل، طلاق و شرارت مربوط به افراد معتاد است که لطمه فراوانی را در بخش خانواده وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: مکان‌های محل تجمع معتادان در محدوده شوش، مولوی و هرندی با اقدامات و همکاری تأثیرگذار نیروی انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران موجب جمع آوری این قشر و امنیت و سلامت مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها و تبدیل آنها به محل اجتماعی ساکنان منطقه شده است.

کد خبر 1125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد