مشاورعالی مدیرکل بهزیستی از آمار850نفر افراد دارای معلولیت در راور خبر داد

آیین گرامی داشت روزجهانی افراد دارای معلولیت با حضور امام جمعه - نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی - نخعی مشاورعالی مدیرکل بهزیستی استان کرمان- فرماندار و جمعی از مدیران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از بهزیستی راور صدیقه شبستری رئیس بهزیستی در این آیین گفت  : روز 12 آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت روز انسانهایی است  که به پاسداشت ارزش ها واثبات فعل خواستن،توانستن نشان دادند با وجود محدودیت هم حضورشان تاثیر گذار و در پیشرفت جامعه موثر است .
وی فراهم کردن زمینه های لازم برای برابری فرصت ها و دسترسی به امکانات عمومی از قبیل آموزش، مسکن، اشتغال، حمل ونقل عمومی را وظیفه همه مسئولین دانست و از همکاری های انجام شده قدردانی کرد .
مهدی نخعی مشاورعالی مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آین آیین روز جهانی افراد دارای معلولیت را  بهانه ای برای این گروه و خانواده هایشان دانست و افزود : این برنامه های دورهمی ، مسئولین و جامعه را با نیازها این گروه بیشتر آشنا می کند .
 ایشان در اعلام آمار افراد دارای معلولیت ، گفت : از جمعیت 42 هرار  نفری راو  تعداد 850 فرد دارای معلولیت و جود دارد که با توجه به دو برنامه پیشگیری و توانمندسازی باید از افزایش معلولیت زایی پیشگیری کرد و زمینه های توانمند سازی افراد دارای معلولیت را فراهم کرد .
وی ماده75 قانون برنامه ششم توسعه  را که با پیگیری بهزیستی استان کرمان و همکاری مجمنوعه مدیریت استان و نمایندگان تصویب شد را یکی از بهترین اقدامات معرفی کرد  و افزود : با اجرایی شدن این ماده قانونی ، کاهش چشمگیری را در تولد نوزادان دارای معلولیت شاهد خواهیم بود .
نخعی آمار افراد دارای معلولیت به علت حوادث جاده ای و زلزله را از دیگر عوامل معلولیت ذکر کرد و اظهار داشت : گرچه شهرستان راور تعداد افراد محدود ضایعه نخاعی دارد ولی به هرحال اقدامات پیشگیرانه بهترین روش برای آگاهی بخشی به خانواده و جامعه است .

کد خبر 11242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد