معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در دیدار با نمایندگان تشکل های معلولین  :

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هیچ مدیری نباید در اتاقش را بر روی افراد دارای معلولیت ببندد از این رو با مدیرانی که معلولان و توانخواهان را پشت در اتاق خود منتظر نگاه می‌دارند، برخورد می‌کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هیچ مدیری نباید در اتاقش را بر روی افراد دارای معلولیت ببندد از این رو با مدیرانی که معلولان و توانخواهان را پشت در اتاق خود منتظر نگاه می‌دارند، برخورد می‌کنیم و معلولان نیز در صورت مشاهده چنین موضوعی مراتب را برای پیگیری گزارش دهند. 

سید احمدرضا احمدی‌زاده،  امروزدر نشست اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی معلولان استان فارس که به مناسبت روز جهانی معلولان (دوازدهم آذرماه) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین مناسبت‌هایی، فرصت مغتنمی برای رفع مشکلات جامعه معلولان است، اما از سوی دیگر نباید کارهایمان را به‌ صورت مناسبتی انجام دهیم.
وی افزود: اگر چه در سال‌های اخیراقداماتی برای مناسب‌سازی معابر و نیز تدارکاتی در حوزه حمل و نقل شهری برای معلولان صورت گرفته است اما این اقدامات کافی نیست چرا که اعضای جامعه هدف بسیار است و ۱۰ درصد جمعیت استان فارس را تشکیل می‌دهد.
معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به برخی کاستی‌ها در حوزه حمل و نقل شهری و جاده‌ای، بیان داشت: در جاده‌ها هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول وجود ندارد، همین وضعیت در مراکز خرید و مترو نیز که از اماکن تازه‌ساخت هستند، مشاهده می‌شود.
احمدی زاده از خیران و نیک‌اندیشان استان فارس نیز درخواست کرد برای کمک به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز معلولان، پا به میدان عمل بگذارند.
وی با تاکید بر اینکه معلولان نباید بیشتر وقتشان را در عزلت بگذرانند، گفت: امکان حضور معلولان در جامعه باید با همکاری همه سازمان‌ها و نهادها از جمله اداره ورزش و جوانان فراهم باشد و امکانات شهری باید به پناهگاهی برای حضور آنان بدل شود.
او افزود: در حوزه فرهنگی نیز با وجود تغییر دیدگاه مردم به معلولان اما همچنان در این زمینه نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم.

کد خبر 11232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد