زنجان | ورزش معلولین مولود انقلاب اسلامی است

رئیس فدراسیون ورزشی کم بینا و ناینایان کشوردر زنجان ورزش معلولین را مولود انقلاب اسلامی عنوان نمود و گفت : در مسابقات کشور آلمان الهه قلی فلاح ورزشکار نابینایی زنجانی عنوان شجاع ترین دختر را از آن خود کرده است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  محمد رضا مظلومی در حاشیه دیدار با مدیر کل بهزیستی زنجان با اشاره به اینکه همه ساله مسابقات قهرمانی کشور در 8 رشته آقایان و 5 رشته بانوان برگزار می گردد ، افزود : در سال گذشته نزدیک به 2 هزار مرد و نزدیک به 1هزار و 500 زن ورزشکار کم بینا و نابینا در مسابقات کشوری حضور یافته و به نتایج ارزشمندی دست یافتند .

وی گفت : در سال گذشته 3هزار و 700ورزشکار کم بینا و نابینا در مسابقات قهرمانی کشوری شرکت نمودند و این در حالی است که 1ونیم درصد  افراد جامعه را نابینایان تشکیل می دهند

وی با اشاره به اینکه ورزش به عنوان بهترین توانبخشی برای معلولین  ، عنوان نمود : فدراسیون ورزشی کم بینا و ناینایان کشور در 31 استان و همچنین در شهرستانهای تابعه تاسیس و 20 سال  است مستقل شده و به عنوان هیئت ورزشی مجزا فعالیت می نماید .

وی با بیان اینکه ورزشکاران نابینا علیرغم کسب افتخار برای خود و خانواده موجب سهولت پذیرش این افراد در جامعه شده اند ، افزود :  ورزشکاران نابینا برای حضور در تمرین و مسابقات ورزشی با مشکلات فراوانی روبه رو هستند و با تلاش، همت و موفقیت در مسابقه های مختلف درخشیده و امروزه شاهد هستیم فرد نابینا قادر به حل مشکلات خانواده خود است .

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها در حد توانی که دارند، کمک می‌کنند؛ گفت: ورزشکاران ما خاص هستند و مشکلات خاص خود را دارند، هر استان باید یک سالن چندمنظوره در اختیار هیات‌های ما قرار دهد تا ورزشکاران ما بتونند به‌صورت متمرکز ورزش کنند .

وی تصریح نمود : در حال حاضر در 9 استان کشور یک سالن ویژه در اختیار نابینایان قرار دادند و سعی بر این است که در 21 استان دیگر نیز این امکانات برای ورزشکاران نابینا فراهم گردد .
محمرضا مظلومی با بیان اینکه استان زنجان درسال های اخیر در رشته ورزشی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان به نتایج ارزشمندی دست یافته افزود : 622معلول ورزشکار زنجان در گروههای مختلف فعالیت دارند .

مظلومی با اشاره به  آماده ‌سازی ورزشکاران برای حضور در مسابقات المپیک 2020 توکیو تصریح کرد: اولین مرحله اردوی تمرینات ورزشی برای آمادگی ورزشکاران برای حضور در این مسابقات در شیراز انجام شده است .

این مقام مسئول اظهارداشت: دردو میدانی و جودو در پارالمپیک ژاپن حتماً سهمیه خواهیم گرفت و به نتایج این  ۲ رشته خوشبین هستم که مدال طلایی را که در کارنامه نداریم، بدست بیاوریم.
وی رشته گلبال را ورزش اختصاصی نابینایان اعلام نمود که بعد از جنگ جهانی دوم راه اندازی شده است و در حال حاضر آسیا تنها یک سهمیه دارد  و در فوتبال   ۲سهیمه که تلاش می شود در این زمینه به نتایج مثبتی برسیم .

کد خبر 1123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد