۷۸۰ زوج پشت نوبت جهیزیه در استان

معاون اشتغال، مسکن، مشارکت های مردمی و هماهنگی مراکز غیردولتی گفت: در سطح استان ۷۸۰ زوج پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه داریم و این رقم در سطح کشور به ۲۶ هزار زوج می رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی، ابرغم در جلسه همفکری «حلقه وصل باشیم» اظهار داشت: این پویش کشوری با هدف تامین جهیزیه برای زوجین آغاز شده است و سازمان هدف دارد طی ۴۰ روز کمک ها را جمع آوری نموده و به دست مددجویان برساند.

وی با بیان اینکه تا کنون به هر زوج یک میلیون تومان تعلق می گرفت، افزود: در این طرح برای هر زوج هفت میلیون تومان در نظر گرفته شده و باید تمام سعی خود را داشته باشیم تا از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: نگرش سازمان بهزیستی کشور به معاونت مشارکت ها تغییر کرده و به عنوان یک بازوی قوی به آن می نگرد که گواه آن پویش های متعددی است که طی ۹ ماه اخیر برگزار شده است.

کارشناس مسئول مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان شمالی نیز گفت: برای استفاده از این پتانسیل ها باید بر روی فضای مجازی، همکاری با دستگاه های مختلف، وجود بستر فناورانه و ... حساب ویژه ای باز کنیم.

احسان ناوی پور اظهار داشت: خیرین می توانند با شماره گیری #۱۴۰۰۰۲۹۴۷۳۳* و یا اسکن کردن QR کد های معرفی شده کمک های خود را به دست افراد برسانند.

وی عنوان کرد: شهرستان بجنورد با ۲۶ درصد زوجین، بالاترین میزان را در بین شهرستان های استان دارد و تنها سه درصد خانوار ها کمک را دریافت کرده اند.

ناوی پور افزود: شهرستان فارج نیز با ۳ درصد، پایین ترین تعداد زوجین پشت نوبت را دارد که از این مقدار ۲۹ درصد کمک های بهزیستی را دریافت کرده اند.

وی گفت: اولویت بهزیستی استان یاری رسانی به زوجین شهرستان های کوچک تر بوده اما پس از این انتظار داریم نیاز تمامی زوجین برطرف شود.

کد خبر 11219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد