برگزاری جشن اولین سالروز افتتاح کمپ طلوع خورشید دیواندره

مسئولان مرکز اقامتی کوتاه مدت بهبودی و بازتوانی معتادین (کمپ) طلوع خورشید دیواندره باه اولین سالروز افتتاح این کمپ را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان در این جشن که با حضور رئیس و کارشناس واحد پیشگیری بهزیستی، رئیس شورای شهر و مسئولین مرکز برگزارشد بیش از70 نفر از بهبود یافتگان که طی این یک سال از افتتاح کمپ بهبود یافته و به زندگی عادی برگشته بودند حضور داشتند.

کریمیان رییس بهزیستی دیواندره در این مراسم با اشاره به این که در این مرکز بهبودی بیماران با تکیه به رویکرد پرهیز مدار (درمان غیردارویی) است گفت: یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی کمک به جامعه هدف به خصوص اقشار آسیب دیده است یکی از این اقشار آسیب دیده معتادان هستند که خوشبختانه از طریق این مرکز توانسته ایم در مسیر تداوم بهبود، ارتقاء کیفیت زندگی و بازگشت آن ها به اجتماع گام مهمی برداریم.

در این مرکز کلاس های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی و خدمات روانشناختی توسط روانشناس و مددکار خانواده برگزار می شود.

علاوه بر این، مرکز مربوطه دارای پزشک، مددکارخانواده و روانشناس بالینی است که جلسات بهبودی بعد از پروسه سم زدایی تشکیل می گردد.

تاکنون 184 نفر دراین مرکز برای بهبودی بستری شده اند که کارشناسان بدون چشم داشت مالی با جان و دل برای بهبودی و بازگشت آنان به جامعه شبانه روزی تلاش می کنند. هدف کمپ تغییر نگرش مردم نسبت به فرد معتاد و افزایش انگیزه آنان برای پاک شدن و به کارگیریشان در اجتماع پس از بهبودی است.

لازم به ذکر است تفاهم نامه همکاری با اداره فنی و حرفه ای به منظور مهارت آموزی بیماران پس از اتمام دوره بهبودی با اداره بهزیستی منعقد گردیده است.

در این جشن، ضیافت شام و مراسمی چون دف نوازی و مولودی خوانی و آواز و ... برای ایجاد تنوع و تغییر روحیه بیماران مقیم مرکز نیز برگزار شد .

کد خبر 11217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد