اسد آباد |پرداخت یک میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به معلولان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معلولان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان از ابتدای سال تا کنون خبر داد

اکبر احمدی‌منش با بیان اینکه اعتبارات امسال بهزیستی اسدآباد افزون بر دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار، بیش از ۵۰ درصد اعتبار به اشتغال معلولان اختصاص یافته است، اظهار کرد: در سالجاری با تسهیلات پرداخت شده به معلولان برای ۳۰ نفر در زمینه های مختلف از جمله دامداری اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از دو درصد از جمعیت اسدآباد را جامعه معلولان تشکیل داده اند، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۸۴۱ معلول تحت پوشش و شناسایی شده بوده که از این تعداد ۶۸۰ نفر مستمری بگیر هستند همچنین ۸۵۰ نفر را معلولان جسمی حرکتی، ۷۲۶ نفر را معلولان ذهنی، ۲۰۲ نفر را معلولان شنوایی و ۱۴۱ نفر را معلولان بینایی شامل شده اند.

احمدی‌منش از پوشش صددرصدی معلولان ضایعه نخاعی این شهرستان در حوزه توانبخشی خبر داد و بیان کرد: اسدآباد دارای ۴۰ نفر معلول ضایعه نخاعی بوده که این معلولان به صورت صددرصدی تحت پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی قرار دارند و علاوه بر مستمری ماهیانه و کمک های بهداشتی، توانبخشی و لوازم بهداشتی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز کمک هزینه حق نگهداری پرستار دریافت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد سازمان بر این است که به جای سازمان محوری، خانواده محور باشد، گفت: در اسدآباد در کنار فعالیت یک مورد مرکز مراقبتی برای معلولان، طرح مراقبت در منزل با ظرفیت ۶۰ نفر مربی فعال بوده که در این طرح مربیان برای آموزش های توانبخشی و بهداشتی به منازل معلولان می روند و برای این آموزش ها ماهیانه به مربیان ۴۶۵ هزار تومان پرداخت می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان همچنین با اشاره به طرح مراقبان خانگی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مراقبین خانگی بیشتر مربوط به روستاها بوده و در این طرح با آموزش یکی از اعضای خانواده معلول موردنظر، مراقبت لازم از معلول توسط عضو آموزش دیده خانواده انجام می گیرد و در این راستا نیز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای مراقبان خانگی به خانواده  موردنظر پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدون احتساب کمک های معیشتی مددجویان خانواده یک نفره بهزیستی اسدآباد ماهیانه ۱۷۲ هزار تومان، مددجویان خانواده های دونفره ۲۸۸ هزار تومان، سه نفره ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان، چهار نفره مبلغ ۴۸۳ هزار تومان و پنج نفر به بالا ماهیانه مبلغ ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان مستمری دریافت می کنند.

احمدی‌منش در ادامه در رابطه با بحث مناسب سازی یادآور شد: در این راستا باید نگرش جامعه تغییر پیدا کند و خوشبختانه این طرز تفکر و تغییر نگرش به بحث معلولان و مناسب سازی در مسئولان ایجاد شده و گام هایی نیز برداشته شده است

کد خبر 11215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد