اختصاص 2 تا 4درصد از تولید ناخالصی داخلی برخی از کشورها برای رشد و تکامل کودکان زیر دبستان/ضرورت سیاستگذاری، نظارت و تامین منابع از سوی دولت برای کودک

کارگاه آموزشی سرپرستی مددکاری اجتماعی در حوزه کودکان تحت مراقبت در خانواده صبح امروز با حضور «دکتر حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، «خانم مندیپ ابرایان » نماینده و رییس دفتر یونیسف در ایران، «سعید بابایی»مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مددکاران اجتماعی حوزه کودک به مدت 5 روزدر هتل اوین آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «دکتر حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی که به همت کلینیک مددکاری ایران، نماینده و کارشناسان یونیسف، دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع کودکان و نوجوانان گفت:امروز بسیاری از کشورها به مسایل و موضوعات کودکان و نوجوانان توجه ویژه دارند و برای آن سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: برخی از کشورها 2 تا 4 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای رشد همه جانبه کودکان زیر دبستان هزینه می کنند.

فرید با بیان اینکه در کشور ما کودکانی با نیازهای خاص وجود دارند که باید به آنها توجه ویژه شود خاطر نشان کرد: یک قشر از این کودکان به نوعی بی سرپرست بوده یا سرپرست غیر موثر دارند.

وی تصریح کرد:شعار "کار دولت سکان داری است"  سالهاست در حوزه کودک مطرح است که تاکید می کند تا دولت در این حوزه علاوه بر سیاستگذاری، نظارت و ارزشیابی، در تامین و تجهیز منابع نیز قدم بردارد.

وی گفت:برای محقق شدن این امر باید قابلیت های لازم در افرادی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند  ایجاد شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزاری این کارگاه آموزشی را در راستای محقق شدن این مهم دانست و افزود:به هر حال زمانیکه کودک وارد خانواده بهزیستی و یا جایگزین می شود لازم است نظارت و پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود تا ببینیم آن اتفاقی که علاقمند بودیم رخ دهد افتاده یا نه.چراکه به تکامل فرایند توانمند سازی و رشد کودکان کمک می کند. 

وی اظهار امیدواری کرد که نتیجه برگزاری این کارگاه آموزشی در بین همکاران استانها تسری پیدا کرده تا به نتیجه مطلوب رسید. 

کارگاه آموزشی سرپرستی مددکاری اجتماعی در حوزه کودکان تحت مراقبت در خانواده از 16 تا 20 آذرماه به مدت 5 روز در هتل اوین تهران برگزار می شود. 

کد خبر 11214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =