آبیک | ۳۷درصد علت معلولیت‌ها در آبیک ژنتیکی است/۱۷۱۳ معلول زیر چتر حمایت بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ۳۷ درصد علت معلولیت‌های شهرستان آبیک را ژنتیکی بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان آبیک، یوسف کازانی در حاشیه برگزاری جشن ویژه معلولان مرکز ذهنی رشد روزانه شهرستان آبیک و خانواده‌های آنان گفت : تعداد معلولان تحت پوشش را یک هزار و ۷۱۳ نفر ذکر و اظهار کرد:  از این تعداد، یک هزار و ۶۲۳ تک معلولی، ۶۸ دو معلولی، ۱۸ سه معلولی، سه چهار معلولی و یک پنج معلولی هستند.

وی افزود: ۳۷ درصد علت معلولیت‌های شهرستان آبیک ژنتیکی بوده و مابقی غیرژنیتکی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: معلولیت‌های معلولان شهرستان آبیک جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و گفتاری است که در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید هستند.

کازانی اضافه کرد: ۳۲ مددجوی ضایعه نخاعی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارند که از آذر ماه مستمری آنان به بیش از ۵۵۴ هزار تومان می‌رسد و اخیرا هر سه ماه مبلغی به حساب آنان واریز می‌شود.

وی تعداد مستمری بگیران اداره بهزیستی شهرستان آبیک تا سال گذشته را ۵۴۲ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امسال، تعداد مستمری بگیران این اداره به یک هزار و ۸۴۲ نفر رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: طی امسال به ۲۸ معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در حوزه دامداری، کشاورزی و غیره پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک بیان کرد: از سال ۹۱ تاکنون، ۱۶۱ واحد مسکونی با آورده مددجویان بهزیستی، مساعدت اداره بهزیستی و خیران به آنان تحویل داده شده است.

کازانی افزود: به مناسبت هفته معلولان به همراه چهار معلول موفق با فرماندار شهرستان آبیک دیدار صورت گرفت.

کد خبر 11200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد