افزایش کمک هزینه تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول

مدیرکل بهزیستی استان در «مراسم بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت» از افزایش کمک هزینه تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول روستایی و شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهز یستی آذربایجان شرقی ،محسن ارشدزاده در این مراسم که با حضور مسئولین استانی،خیرین و معلولین تحت پوشش این اداره کل برگزار شد ؛ضمن تبریک این روز از افزایش کمک هزینه مذکور از 30 میلیون تومان به 60 میلیون تومان در مناطق شهری و از 19 میلیون تومان به 36 میلیون تومان در مناطق روستایی خبر داد.

وی با اشاره به افزایش 2/7 برابری حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی تحت پوشش از آبان ماه سال جاری ،توجه ویژه دولت به اقشار آسیب پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت را یادآور شده و پراداخت کمک هزینه معیشت به 55 هزار نفر از مددجویان پشت نوبت بهزیستی استان از سال گذشته به ارزش ماهیانه 12 میلیارد تومان  را خاطرنشان کرد.

تامین وسایل کمک پزشکی و توانبخشی ،تامین 400 واحد مسکن برای مددجویان و معلولین طی سال گذشته ، پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاههای غیر دولتی و ارائه خدمات به 10 هزار نفر از معلولین تحت پوشش در مراکز روزانه و شبانه روزی  از اهم فعالیتهایی بود که در سخنان مدیرکل بهزیستی  استان به آن اشاره شد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به تواناییهای افراد دارای معلولیت در عرصه های مختلف از جمله کسب مقام قهرمانی در مسابقات بین المللی بر اشتغال زایی برای این قشر تاکید نموده و تلاشهای شورای اسلامی شهر تبریز در راستای مناسب سازی رااز دغدغه های این شورا برشمرد.

در این مراسم از کتاب «حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت»  نیز رونمایی شد.

کد خبر 11194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد