خلخال ا هشت واحد مسکونی محرومان در خلخال بهره‌برداری شد

رییس اداره بهزیستی خلخال گفت: هشت واحد مسکونی مددجویی و محرومین تحت پوشش این نهاد حمایتی بهره‌برداری شده و در اختیار نیازمندان این شهرستان قرار گرفت.

ابراهیم مسروری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این و در مناسبت‌های مختلف سال جاری این واحدهای مسکونی بهره‌برداری و تحویل مددجویان نیازمند به مسکن شده است.

او بیان‌کرد: برای احداث هریک واحدهای احداثی برای خانواده دارای فرزند ۲ معلول ۶۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از سوی اداره بهزیستی ،مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از طرف بنیاد مسکن استان بهمراه ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره با بازپرداخت طولانی مدت هزینه می‌شود.

وی گفت: همه خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول و یا بیشتر از کمک‌های بلاعوض یاد شده این اداره و بنیاد مسکن بهمراه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای خانه‌دار شدن بهره‌مند می‌شوند.

مسروری افزود: هزینه واگذاری انشعابات حامل‌های انرژی از جمله آب ،برق و گاز به واحدهای مسکونی احداث شده برای محرومان  این شهرستان از سوی شرکت‌های حامل انرژی بصورت رایگان صورت می‌گیرد و همچنین نقشه‌های احداث واحدهای مسکونی ،نظارت و مشاوره‌های انجام شده در طول اجرای این پروژه ها از سوی بنیاد مسکن نیز بصورت رایگانمی‌باشد.

وی اظهارداشت: با افتتاح این پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرستان بویژه مناطق محروم روستایی, بخش مهمی از نیازهای فرهنگی، عمرانی، سلامت و خدماتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی برطرف می‌شود.

رییس اداره بهزیستی خلخال همچنین از افتتاح و راه‌اندازی مرکز توانبخشی شنیداری پژواک در شهر خلخال همزمان با هفته معلولان خبر داد و گفت: با آغاز بکار این مرکز ۱۶ نفر از افراد دارای مشکل شنیداری و گفتاری آموزش خواهند دید.

وی مرکز تخصصی مشاوره روان‌شناختی, مرکز توانبخشی خانواده، کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، مرکز مشاوره ژنتیک، پایگاه خدمات اجتماعی، خانه معلولان ذهنی و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده را از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل ذکر کرد.

او گفت: خدمات توانبخشی شبانه‌روزی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، غربالگری بینایی کودکان ،حمایت از خانواده‌های دارای معلولیت و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها از جمله خدمات ارائه شده به خانواده بزرگ بهزیستی است.

از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت معلول خلخال هزار و ۸۰۰ نفر دارای معلولیت‌های بینایی،شنوایی ،جسمی ،حرکتی ،روحی و روانی آشکار و مزمن دارای شناسنامه معلولیت و زیرپوشش خدمات بهزیستی این شهرستان بوده و از خدمات مختلف از جمله توانبخشی ،مستمری ماهانه ،کمک‌های مالی موردی و سایر خدمات تعریف شده در مجموع خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

کد خبر 11191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد