کردستان|فراهم آوردن زمینه برای تحقق خانواده سالم یکی از سیاست‌های مهم دفتر توانمند سازی خانواده و زنان است

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان گفت: یکی از سیاست های مهم دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، تاکید بر فراهم آوردن زمینه تحقق خانواده سالم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، درخشان نیا در همایش علمی، کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی استانهای سراسر کشور در مریوان اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، تاکید بر فراهم آوردن زمینه تحقق خانواده سالم است و همه برنامه های جاری دفتر در راستای حمایت های اجتماعی، توانمند سازی و سلامت اجتماعی خانواده هاست.

درخشان نیا اظهار کرد: قابل توجه است از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مبلغ 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات وام 6 درصدی جذب شده است که با همکاری یکی از موسسات غیردولتی فعال در عرصه ارتقای معیشت و اشتغال با مشارکت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)  از طریق ادارات کل بهزیستی ،21 استان مجری برنامه تامین مالی خرد ،دریافت این تسهیلات اجرایی خواهد شد. 

در این همایش به اهم اقدامات جاری دفتر در زمینه تدوین محتوای آموزشی مرتبط با فعالیت های دفتر، استفاده از همه ظرفیت های موجود جامعه به ویژه در بخش غیر دولتی و اجتناب از انحصار اشاره شد. 

همچنین موضوع بازنگری و به روزرسانی برنامه ها و دستورالعمل ها و اقدامات و تغییرات شرایط اجتماعی مطرح شد.

یکی دیگر از نکات مهم که در این همایش به آن اشاره شد موضوع پرداخت متمرکز یارانه واگذاری پرونده ها به موسسات غیر دولتی همکار (کلینیک های مددکاری اجتماعی، مجتمع های خدمات بهزیستی و موسسات خیریه) است. این موضوع به دنبال مصوبه شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور و به منظور تحقق شفاف سازی انجام می شود.
 

کد خبر 1119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد