پیام دکتر مجید رضازاده به مناسبت روزجهانی "داوطلب"

به مناسبت فرارسیدن 14 آذر 1398(5 دسامبر)؛ "روز جهانی داوطلب" ، دکتر مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور پیامی صادر کرد.

به  گزارش روابط عمومی وامور بین الملل ،متن پیام به این شرح است:

امروز مصادف با 14 آذر 1398(5 دسامبر)؛ "روز جهانی داوطلب" از سوی سازمان ملل متحد، نام گذاری شده است. توسعه پایدار، امروزه به یکی از دغدغه های اصلی جوامع تبدیل شده است که پایداری در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و ... را مورد تاکید قرار می دهند. از طرفی یکی از راهبرد های رسیدن به الگوی توسعه مطلوب و پایدار، را می توان بهره مندی از پتانسیل نیرو های داوطلب دانست.

داوطلبان به عنوان قلب تپنده توسعه اجتماعی در "طرح محب"(مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت)؛ تلاش خود را در راستای ایجاد و بازسازی شهر ها و اجتماعات تاب آور و پایدار در قبل، حین و بعد از بلایای طبیعی و انسان ساخت متمرکز می نمایند. انجام فعالیت های داوطلبانه در این طرح مستلزم بهره مندی از ارزش هایی نظیر احترام، صبر، ایمان والا، پاسخگویی، آزادی، عدالت، برادری و احسان به هم نوع خود در شرایط طبیعی و غیر طبیعی می باشد. در حوادثی چون زلزله کرمانشاه، سیل استان های خوزستان، لرستان، گلستان، آذربایجان شرقی، حادثه کشتی سانچی، سقوط هواپیمای یاسوج- تهران، حوادث تروریستی و ... نمونه ای از ایثار و فداکاری های داوطلبان طرح محب با هدف حفظ، توسعه و ارتقای سطح سلامت روان افراد متاثر از بلایای طبیعی و انسان ساخت و پیشگیری از عوارض روانشناختی رخ نمود.

پر واضح است؛ تقویت این مهارت مدنی؛ نیازمند بهره مندی از روحیه همبستگی، مشارکت فراگیر و اعتماد می باشد که بحمدالله در طرح محب؛ توجه به این مهم و اهتمام در راستای بهره مندی از این دیدگاه، از ماموریت های اصلی به شمار می رود.

لذا به بهانه روز جهانی داوطلب، فرصتی شد تا از نقش آفرینی داوطلبان به عنوان سرمایه های اجتماعی در طرح محب تقدیر و تشکر نمایم و توفیقات روز افزون را برایشان خواستار باشم. امید است حضور داوطلبانه افراد در تمامی فعالیت ها و اقدامات موجبات توسعه اجتماعی و فرهنگی را فراهم سازد.

دکتر مجید رضازاده

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 11182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =