بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در بهزیستی هرمزگان

به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت مراسم بزرگداشتی با حضور مدیران و مسئولین استانی در سالن ورزشی هفت تیر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ این مراسم با اجرای برنامه های شاد ، سرود و موسیقی معلولین همراه بود.

دکترسعید ناجی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم ، با تبریک روز جهانی معلولین به نمایندگی از استاندار هرمزگان و کلیه مدیران دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی ، به اهمیت نگاه انسانی و عزتمندانه جامعه به افراد دارای معلولیت اشاره داشت و افزود : جامعه باید عزت و کرامت انسانی این قشر را مد نظر قرار دهد و زمینه استفاده از فرصت های برابر و زندگی بهتر را برای معلولان فراهم سازد.

وی ادامه داد :در این صورت است که افراد  در زیر چتری واحد بدون توجه به اینکه دچار نقص جسمانی بوده یا نه در کنار هم برای ساختن جامعه ای پویا و دستیابی به توسعه ای فراگیر ، عادلانه و پایدار مشارکتی فعال خواهند داشت.

احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان نیز با تقدیر از متولیان امر معلولین ، روز جهانی افراد دارای معلولیت را فرصتی برای درک توانمندی معلولان عنوان کرد و افزود : معلولان با حضور در عرصه ورزش و کسب عناوین برتر ملی و جهانی در عمل نشان داده اند که از افراد سالم ، توانمند ترند.

وی ایجاد فرصت های برابر و شناساندن ظرفیت ها ، استعدادها و توانمندی معلولین از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما را نیاز امروز این قشر برای تغییر نگاه اجتماع دانست.

رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان همچنین اهتمام ، حمایت و همراهی مسئولین استانی  و دستگاههای اجرایی دراجرای قانون حمایت از معلولین را حداقل انتظار معلولین قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد : با حمایت همگانی، هر چه بیشتر و بهتر بتوان زمینه حضور معلولان را در عرصه های مختلف اجتماع فراهم کرد.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان با تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت ، این روز را فرصتی مناسب برای شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های معلولین به جامعه دانست و افزود : این عزیزان مظهر اراده و سخت کوشی هستند  که با همت بلند و استفاده از توانمندی خود از موانع عبور کرده و در عرصه های مختلف علمی ،فرهنگی ،هنری و ورزش بسیار موفق ظاهر شده اند.

غلامحسین رنجبر توانمند سازی ، ایجاد اشتغال پایدار و تامین مسکن مناسب را از مهمترین اهداف بهزیستی عنوان کرد خواستار حمایت مدیران و دستگاههای اجرایی برای تحقق مطلوب و شایسته این مهم باشند.

وی همچنین با تقدیر از همراهی همیشگی خیرین استان اذعان داشت :بی شک حضور ، همراهی  و مشارکت این عزیزان بخش زیادی از مشکلات سازمان بهزیستی در ارائه خدمات شایسته به جامعه هدف را مرتفع نموده است.

گفتنی است این مراسم با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، دکتر سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ، حسین امیر تیموری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ، مدیر کل و مسئولین بهزیستی استان و جمع زیادی از معلولان و خانواده آنان همراه بود.

کد خبر 11181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد