بزرگداشت روز جهانی معلولین در بندرعباس

همزمان با 12 آذر، روز جهانی افراد دارای معلولیت و مصادف با سوم دسامبر مراسم جشن باشکوهی همراه با اجرای برنامه های شاد و متنوع به میزبانی مرکز نگهداری معلولین ذهنی حبیب ابن مظاهر در مجموعه سنتی سرای عالیجناب برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ این مراسم با حضور با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان ، و جمع کثیری از مدیران کل دستگاههای اجرایی ، مسولین سطح استان و شهرستان و تعدادی از خیرین گرانقدر همراه بود.
احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان ضمن تبریک 12 آذر تصریح کرد :12 آذر روزی برای دیده شدن توانمندی معلولان است .
وی افزود : افراد دارای معلولیت موهبت های الهی وارزشمند هستند و دستگاههای اجرایی موظف و مکلف هستند که به قوانین مربوط به این گروه از افراد جامعه احترام نهاده و آن قوانین را رعایت و اجرایی نمایند .
وی ادامه داد : ورزشکاران قهرمان و ارزشمند ما که در سطح کشوری و جهانی موفق به کسب عناوین برتر قهرمانی گردیده و مدال اور هستند از میان همین افراد دارای معلولیت هستند که دارای کارنامه و سوابق درخشانی هستند.
غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت این مناسبت ارزشمند اظهار داشت : افراد دارای معلولیت از توانایی های سرشار و ویژه ای برخوردار هستند و همواره در همه عرصه های فرهنگی ، هنری ، علمی و ورزشی خوش درخشیده و صاحب نام و نشان و افتخار هستند . آنان ثابت کرده اند که معلولیت محدودیت نیست .
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : باید نگاهی مسولانه تر به شرایط خاص معلولین داشته باشیم و با فرهنگ سازی و دفاع از حقوق شهروندی این افراد در رفع تبعیض میان این قشر از افراد جامعه و سایر شهروندان عادی بکوشیم و شرایط و بستری را مهیا نماییم تا حضورفعال اجتماعی این عزیزان را شاهد باشیم.

کد خبر 11179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد