۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
روز جهانی معلولان

پیام اداره کل بهزیستی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی معلولان

 ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، روزی است متعلق به عزیزانی که با تالشی وصف ناپذیر از نارسائی چشمان نابینا، گوشهای ناشنوا و پاهای ناتوان فراتر رفته اند تا ثابت کنند معلولیت مانع رشد و کمال نیست.

این روز، روز تکریم و تجلیل از کسانی است که علیرغم محدودیتهای جسمی، با استعانت از قدرت لایزال الهی و عزمی راسخ و با خودباوری و تالش و جدیت، سرافرازانه در عرصه های گوناگون اجتماع ایفای نقش میکنند.

روز جهانی معلولان ، روز تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت های افراد دارای نیازهای ویژه و نیز آشنا شدن آنان نسبت به حقوق مادی و معنوی و تعیین راهکار برای رفع موانع و آسیب ها است.

امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی ... گام های موثری برداشته اند.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت این روز به همه معلولان و خانواده های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات بی شائبه خادمین این عرصه، اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی به ویژه خیرین محترم و سازمان های یاری رسان، امیدداریم با همت و تالش مضاعف دستگاههای اجرایی استان، زمینه های الزم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین استان بیش از پیش فراهم گردد.

 دکتر اسماعیل قربانی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی

کد خبر 11167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد