به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت، رییس اداره بهزیستی با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردستان، محمد علی مطلب زاده در روز دوشنبه مورخ 11/09/1398 در نشست خبری به مناسبت 12 آذر ماه روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: روز افراد دارای معلولیت با برنامه های مختلف و با شعار ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت و دستیابی به توسعه فراگیر عادلانه و پایدار در اردستان برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: شهرستان اردستان در این هفته برنامه هایی چون ارائه خدمات رایگان به معلولان را در دستور کار قرار داده و همچنین جلسه ی بررسی مشکلات معلولان با حضور مسئولان برگزار و 15 نفر از منتخبین معلول هدایایی اهداء خواهد شد. 
رئیس اداره بهزیستی ابراز داشت: تعداد یک هزار و 136 معلول در شهرستان اردستان شناسایی شده اند که از این تعادا تعداد 416 نفر معلول جسمی – حرکتی، 230 نفر معلول ذهنی، 91 نفر معلول بینایی و شنوایی؛ 157 نفر معلول اعصاب و روان  و بقیه سالمند هستند. 
وی گفت: سه مرکز توانبخشی در شهرستان اردستان به معلولان خدمات ارائه می کند که مرکز شهید مدرس، مرکز توانبخشی روستای کچومثقال و خانه سالمندان سادات زواره به صورت فعال ماهیانه به 51 نفر خدمات می دهند. 
مطلب زاده افزود: بهزیستی اردستان به 324 نفر از افراد دارای معلولیت شدید، ماهانه 600 میلیارد ریال هزینه مستمری پرداخت می کند. 
وی  در پایان با بیان اینکه اداره بهزیستی امسال به بیش از 70 نفر در زمینه اشتغال 27 میلیارد و 500 میلیون ریال وام پرداخت کرده است، افزود: به 24 نفر از افراد دارای معلولیت اردستان بیش از 10 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.


 

کد خبر 11164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد