۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
برگزاری جشن باور در سنندج

به مناسبت روز جهانی معلولان، "جشن باور" به همت مرکز هه‌تاو و با حضور کودکان و خانواده‌های آنها در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان؛ مژگان مشفق، معاون توانبخشی بهزیستی کردستان در این برنامه، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در مراکز ما شکل گرفته است و در بحث فعالیت های هنری، جزو استان های پیشرو در کشور بوده ایم.

وی افزود: این فعالیت ها نتیجه دوره‌های آموزشی بوده که برای مراکز ما برگزار شده است و سعی کرده ایم اتاق هنر و موسیقی را برای کودکان ایجاد کنیم تا آنها بتوانند در برنامه های هنری مشارکت کنند.

مشفق عنوان کرد: خوشبختانه در استان کردستان این برنامه‌ها به صورت منظم برگزار می شود و ما چهار مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا را داریم که دو مرکز آن در سنندج و مابقی در شهرهای سقز و مریوان فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون مجوز پنج مرکز چند معلولیتی را صادر کرده‌ایم و آنها اکنون مشغول فعالیت هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان تاکید کرد: درصدد هستیم که فعالیت‌هایمان را برای کودکان کم شنوا و ناشنوا توسعه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در بحث بیماری آنفلوانزا، مراکز باید مراقبت و پیشگیری بیشتری  را انجام دهند، چون این کودکان با یکدیگر بسیار ارتباط دارند و هرگونه بیماری، اثرات بیشتری را بر بدن آنها برجای خواهد گذاشت.

مشفق خطاب به خانواده‌ها گفت: حتما از کودکان خود مراقبت کنید و در صورت وجود علایم بیماری، آنها را به دکتر ببرید و در خانه از آنها نگهداری کنید.

وی افزود: هرچند در حال حاضر کمبود واکسن آنفلوانزا وجود دارد اما اگر خانواده ها توانستند برای کودکان خود واکسن تهیه کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان تاکید کرد: نیاز هست که مابین فعالیت های مرکز و خانواده‌ها ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد و این فعالیت ها در خانه نیز دنبال شود.

وی در پایان بر ضرورت راه اندازی انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد و گفت: امیدواریم این انجمن فعال شود که خانواده‌ها می توانید مسائل و برنامه های پیشنهادی خود را از این طریق به ما انعکاس دهید.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان

کد خبر 11154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد