برنامه های ویژه بهزیستی استان برای معلولان

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان، اداره کل بهزیستی برنامه های متنوعی را برای معلولان ترتیب داده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی دکتر اسماعیل قربانی اظهار داشت: روز ۱۱ آذر ماه دیدار معلولان و مدیران سازمانی با امام جمعه و پس از آن بازدید از تعدادی مراکز توانبخشی معلولان را داریم.

وی با اشاره به جلسه روز ۱۲ آذر در استانداری با حضور مدیران ارشد استان و نمایندگان معلولان افزود: در این روز همچنین همایش بزرگ استانی تقدیر از معلولان برجسته را با حضور مدیران استانی دستگاه های مرتبط برگزار می کنیم.

دکتر قربانی با بیان اینکه معلولان برجسته در بخش های علمی، ورزشی و هنری می باشند، عنوان کرد: از هر شهرستان یک فرد دارای معلولیت در همایش روز ۱۲ آذر تقدیر می شوند.

شایان ذکر است که سهم مرکز استان در بین تقدیر از معلولان برجسته از دیگر شهرستان ها بیشتر است.

الکترونیکی شدن پرداخت یارانه معلولان و مراکز مرتبط

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماه اخیر سامانه پرداخت الکترونیکی یارانه و مستمری معلولان و مراکز مرتبط اجرایی شده است.

دکتر اسماعیل قربانی اظهار داشت: این اقدام به صورت متمرکز و کشوری انجام شده است.

وی افزود: خدمات دیگری نیز از جمله کاشت حلزون و خدمات پزشکی است که با توجه به نیازسنجی های انجام شده توسط اداره کل به افراد دارای معلولیت ارائه می شود.

دکتر قربانی تسهیل امور فرهنگی و هنری معلولان، ارائه خدمات آموزشی در مراکز روزانه و شبانه روزی، برگزاری جلسات هموار سازی شهری با شهرداری و دستگاه های ذی ربط و همچنین فعالیت های مربوط به استقلال اجتماعی افراد دارای معلولیت را از دیگر اقدامات انجام شده توسط بهزیستی خراشان شمالی برای معلولان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، ۲۱ هزار و ۳۰۷ نفر معلول در استان زندگی می کنند و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

کد خبر 11153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد