تاکسی ویژه افراد دارای معلولیت در مشهد رونمایی شد

همزمان با روز جهانی معلولین از تاکسی ویژه معلولین در مشهد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مراسم رونمایی از تاکسی ویژه معلولین با حضور  دکتر پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد ، ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی  و مدیر بهزیستی مشهد در محل  مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد برگزار شد.

همزمان با 12آذرماه روز جهانی معلولین 50دستگاه تاکسی 133 به منظور تسهیل سفرهای درون شهری معلولین در شهر مشهد و سه دستگاه ون شهری نیز ویژه معلولین مناسب سازی  و آماده سرویس دهی است.

افراد دارای معلولیت برای استفاده از این تاکسی های مناسب سازی شده می توانند با سامانه 133 تماس بگیرند و ضمن اعلام داشتن معلولیت از این خدمات بهره مند شوند.

گفتنی است پیش از این بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد در راستای اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از معلولان، بند 27 منشور حقوق و مسئولیت های شهرنشینی شهر مشهد و در راستای حمایت از حقوق معلولان و به منظور ایجاد رفاه برای معلولان جسمی و حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری (اتوبوس و قطارشهری)، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد 60 سفر رایگان در هر ماه منظور شده است.

افراد دارای معلولیت در مشهد،برای بهره‌مندی از این تسهیلات لازم است در ابتدا به آدرس اینترنتی https://mancard.mashhad.ir مراجعه و با ثبت اطلاعات خود در بخش «ثبت‌نام من‌کارت معلولین»، درخواست صدور من کارت ویژه را ارائه نمایند. پس از صحت سنجی این درخواست، کارت مربوطه به اداره بهزیستی مشهد ارسال می گردد و فرد دارای معلولیت کارت خود را دریافت خواهد کرد.

کد خبر 11143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد