تهران|شمیرانات|برگزاری اولین جلسه کارگروه اموربانوان در شهرستان شمیرانات

اولین جلسه کارگروه اموربانوان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان شمیرانات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شمیرانات، سیاوش شهریور فرماندار شهرستان ضمن اشاره  به موقعیت خاص سیاسی و اجتماعی شهرستان گفت: انتظار می رود  بانوان منطقه وظایف بیشتری را در فرآیندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … برای خود ترسیم کنند زیرا بدون در نظر گرفتن نقش چشمگیر بانوان در جامعه امروز، توسعه کشور محقق نخواهد شد.
وی تاکید کرد: حاکمان باید زن موثر ایرانی را به عنوان یک نظریه پرداز، کنش گر و نیروی رسمی در تمام سطوح مدیریتی پذیرا باشند. حتی احزاب سیاسی برای اینکه بتوانند در آینده جایگاه مثبتی داشته باشند باید در راستای جلب نظر و رضایت بانوان تلاش کنند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محصول تصمیمات اشتباه در سیاست گذاری حوزه بانوان است.
 سیده فاطمه ذوالقدر نماینده شهرستانهای تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی گامی موثر در احقاق حقوق بانوان جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تنها ۱۷ نفر برابر ۶ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را زنان تشکیل می‌دهند گفت: بانوان جامعه می‌توانند برای احقاق حقوق خود باید بیشتر زنان را انتخاب کنند تا از این طریق نظارت و پافشاری برای قوانین آنها نیز بیشتر شود.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی خبر داد که طی آن مادرانی که حضانت فرزند خود را می‌گیرند بتوانند به راحتی مبلغی را برای هزینه کودک خود از اموال قیم یا خانواده پدری دریافت کنند.
فریده اولاد قباد نماینده  دیگر مردم شهرستانهای تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از اجبار ارائه گواهی انجام غربالگری جهت ثبت ازدواج دائم به دفاتر ازدواج به منظور شناسایی ازدواج‌های پرخطر از نظر بروز اختلالات ژن شناسی نیز خبر داد.
وی اعلام کرد: دولت نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مکلف شده است که طرح جامع کنترل و کاهش  طلاق  به بهزیستی واگذار کند.
ناهید موسوی مسئول امور بانوان فرمانداری شمیرانات در حال حاضر  ۱۳۴ زن بی  سرپرست  و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی شهرستان شمیرانات هستند.
وی همچنین از اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در لواسان بزرگ، ثبت نام اکثریت بانوان کارآفرین شمیرانات در سایت حامی بانو به عنوان اولین سامانه حمایتی از بانوان کارآفرین ایرانی و اجرای طرح اقتصاد دیجیتال در روستاهای دو بخش لواسانات و رودبار قصران در دولت تدبیر و امید خبر داد.
 
گفتنیست: فریده اولاد قباد و سیده فاطمه ذوالقدر از نمایندگان شهرستانهای تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات و  مسئولین امور بانوان ادارات دولتی در جلسه کارگروه اموربانوان حضور داشتند.

کد خبر 1112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد