پارس‌آبادمغان ا  بیش از سه هزار معلول دارد

رییس اداره بهزیستی پارس‌آباد مغان گفت: این شهرستان سه هزار و ۵۰۸ معلول دارد که هزار و ۵۸۵ نفر از این تعداد معلول جسمی ، ۸۸۵ معلول ذهنی ،۲۵۷ نفر معلول روانی ،۲۵۷ نفر معلول بینایی و ۴۸۴ نفر نیز از ناحیه شنوایی دچار معلولیت هستند.

صیاد آزاد  در آیین تجلیل از معلولین موفق این شهرستان افزود: ۳۷۳ معلول قبل از هدفمندی یارانه‌ها مستمری می گرفتند که این آمار بعد از هدفمندی یارانه به ۲ هزار و ۸۳۷ نفر افزایش یافته است.

او گفت: ۴۳ نفر نیز به مبلغ ۵۵۴۰۰۰ تومان حق پرستاری شبانه‌روزی دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از معلولیت بینایی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۹۶ نفر از کودکان سه تا ۶ سال غربالگری شدند ، در حوزه پیشگیری از ناشنوایی سه هزار و ۴۰۰ نوزاد زیر سه ماه و حدود سه هزار نفر نیز در زمینه پیشگیری از سالمندی زودرس در این شهرستان تحت غربالگری و برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند.

سرپرست فرمانداری پارس‌آباد نیز در این جلسه گفت: برای ارائه خدمات مطلوب و تکریم از معلولین کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای حل مشکلات معلولین تشکیل خواهد شد.

عدالت حاجی‌پور افزود: وظیفه مدیران و دستگاه‌های مربوطه حمایت همه‌جانبه از این قشر بوده و کوتاهی و بی‌توجهی در این زمینه مشمول پیگیری و پاسخگویی دستگاه مربوطه خواهد بود.

وی تشریح‌کرد: توانمندی معلولین غیرقابل‌انکار بوده و انها افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف ورزشی و علمی برای منطقه به ارمغان آورده و ثابت کرده‌اند که معلولیت محدودیت نیست.

رییس بنیاد مسکن پارس‌آباد هم از اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای جمعیت معلولین خبر داد و افزود: برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

موسی کامکار گفت: علاوه بر این برای خانوارهای دارای یک معلول نیز تسهیلات بلاعوض  و ۳۶۰ میلیون ریالی مقاوم‌سازی با نرخ سود پنج درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات در سال‌های گذشته به ترتیب دارای ردیف اعتباری ۲۵۰ و ۱۸۰ میلیون ریالی بود که در سال جدید افزایش یافته است.

کد خبر 11119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد