بروجرد - ایرنا - حدود ۲۰۰ خانواده چند معلولیتی که دارای بیش از ۲ عضو معلول هستند، در شهرستان بروجرد وجود دارد

رئیس اداره بهزیستی بروجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: منظور از خانواده های چند معلولیتی این است که در خانواده ای چند عضو معلول وجود دارد.

وی افزود: برخی از این خانواده ها دارای ۲ عضو، ۳ عضو و در مواردی نیز بیشتر از سه عضو معلول هستند.

رییس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به ارائه خدماتی همچون تسهیلات مسکن برای معلولان بیان کرد: امسال ۳۵ واحد مسکونی به معلولان واگذار می شود که ۱۴ خانوار آنها خانواده های چند معلولیتی هستند.

پیردایه اضافه کرد: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت در بهزیستی بروجرد به ثبت رسیده که بخش عمده ای از اینها مستمری دریافت می کنند و بخشی نیز از خدمت توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند.

وی ادامه داد: معلولان بروجرد در بخش های اعصاب و روان، جسمی حرکتی، شنوایی و بینایی هستند، که تلاش می شود تا خدمات مورد نیاز به آنها از قبیل کمک هزینه مسکن، معیشت، کمک هزینه تحصیلی و پرداخت وام های خوداشتغالی به آنها ارائه داده شود.

رییس بهزیستی بروجرد یادآور شد: به مناسبت روز جهانی معلولان در هفته جاری ۲ نمایشگاه از دستاوردها و تولیدات معلولان برگزار شده است، تا علاوه بر فرصتی برای عرضه این محصولات، روحیه خودباوری و اعتماد بنفس معلولان برای حضور در اجتماع بیشتر شود.

۱۲ آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان نام گذاری شده و به مدت یک هفته بعنوان هفته تکریم معلولان نام دارد؛ شعار امسال روز جهانی معلولان؛  ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای، دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است.

کد خبر 11117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد