کرج | همایش روز جهانی ایدز برگزار شد

دکتر حیدری : با اشاره به سابقه دیرینه سازمان بهزیستی در برنامه های مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی،پیشگیری،حمایت و توانمند سازی رویکردهای حمایتی سازمان بهزیستی در زمینه ایدز است و اعتقاد داریم برنامه های «کاهش آسیب » میتواند از مهمترین برنامه های کنترل این بیماری باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : «اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه مراسمی که به مناسبت روز جهانی ایدز در سالن میلاد برگزار شد درگفتوگو با خبرنگاران گفت : با اشاره به سابقه دیرینه سازمان بهزیستی در برنامه های مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی،پیشگیری،حمایت و توانمند سازی رویکردهای حمایتی سازمان بهزیستی در زمینه ایدز است و اعتقاد داریم برنامه های «کاهش آسیب » میتواند از مهمترین برنامه های کنترل این بیماری باشد.

وی افزود: مراکز گذری ثابت،تیم های سیار،سرپناه های شبانه و باشگاه های مثبت؛با برنامه های متنوع و حمایت های اجتماعی ،ارائه اقلام پیشگیری،آموزش و آگاه سازی ،حمایت همتایان،توانمند سازی و ... در خدمت رسانی به افراد مبتلا به ایدز تلاش می کنند.

دکتر حیدری افزود :بهزیستی علاوه بر فعالیت های ذکر شده دو برنامه برای مبتلایان به ایدز به شکل اجرایی انجام می دهد که بیشتر جنبه پیشگیری دارد اول برنامه کاهش آسیب است که تحت عنوان یک مرکز به عنوان DIC drop-center (روزانه) که ذیل آن تیم سیار تعریف شده و خدمات کاهش آسیب را انجام داده و با توزیع سرنگ و سوزن سالم و وسایل بهداشتی و معاینه افراد فعالیت می کنند و مراکزی نیز تحت عنوان سرپناه شبانه که از ۷ بعدازظهر تا ۷ صبح روز بعد به معتادان تزریقی بی خانمان و بی سرپناه خدمت ارائه می دهد و امکانات نگهداری ، استحمام، غذا و پک بهداشتی ... را برای آنها فراهم می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه حمایت روانی مهمترین حمایت از یک بیمار مبتلا به ایدزاست افزود : درشهرستان کرج یک باشگاه مثبت  وجود دارد که مبتلایان به HIV+ را دور هم جمع کرده و خدمات حمایتی به آنها ارائه می دهد و مشاوره و گروه درمانی به علاوه خدماتی که گفته شد اعم از خدمات پیشگیرانه و آموزش ها دریافت می کنند.

کد خبر 11106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد