کرج | مراسم نکوداشت افراد دارای معلولیت در کرج برگزار شد

رئیس بهزیستی شهرستان کرج درباره اهداف سازمان بهزیستی از آموزش کودکان استثنایی گفت : رسیدن به خود آگاهی و شناخت خود، برقراری رابطه مفید وموثر با دیگران، رسیدن به کفایت اقتصادی وپذیرش مسئولیت اجتماعی است.

علیرضا فتاح پور مدیر بهزیستی شهرستان کرج در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین در سالن شهید فهمیده گفت :
هدف از آموزش و پرورش به معنای اعم آن رسیدن انسان به نجات و رستگاری است البته یقیناً این امر در جامعه صادق است زیرا مکتب ما اسلام است که به انسان فقط از بعد مادی نمی نگرد بلکه بیشتر بر وجه معنوی انسان توجه دارد بگونه‌ای که بالاترین مقام را برای انسان قائل است و او را به مقام خلیفه اللهی ارتقاء می‌دهد . اما در مکاتب مادی مسلماً اهداف متفاوت خواهد بود .

وی درباره نحوه آموزش کودکان استثنایی اظهار کرد :با توجه به اینکه کودک استثنایی انسانی است که فقط احتیاج به توجه ویژه‌ برای بر طرف ساختن نیازهای آموزشی دارد لذا اهداف آموزش و پرورش آنها با کودکان عادی فرق ندارد و تنها تاکید بیشتری بر راههای دستیابی به اهداف وجود دارد .
فتاح پور در باره اهداف سازمان بهزیستی از آموزش کودکان استثنایی تصریح کرد : رسیدن به خود آگاهی و شناخت خود، 
 برقراری رابطه مفید وموثر با دیگران،  رسیدن به کفایت اقتصادی وپذیرش مسئوولیت اجتماعی است. 


وی در انتها متذکر شد :آنگونه که قبلاً تذکر داده شد آموزش و پرورش استثنایی درصدد جدا سازی کودک از محیط اموزش عادی نیست بلکه این امر تنها در صورتی پیشنهاد میشود که کودک قادر به بهره گیری از محیط آموزشی عادی نباشد و حضور در مدارس استثنایی برای کودک مفید تر باشد.

کد خبر 11105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد