خدمات توانبخشی به جز فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرد/ تخصیص بودجه برای تعمیرات حلزون در سال جاری

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در دیدار با دانشجویان ممتاز دارای معلولیت به مناسبت تقارن ۱۶ آذر با هفته جهانی گرامیداشت افراد دارای معلولیت، گفت: از امسال بودجه برای تعمیرات حلزون تخصیص یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در دیدار با دانشجویان ممتاز دارای معلولیت به مناسبت تقارن ۱۶ آذر با هفته جهانی گرامیداشت افراد دارای معلولیت با بیان اینکه از ۲۶ هزار پست در سال جاری ۸۰۰ تا مربوط به افراد دارای معلولیت است، گفت: از این تعداد ۵۰۰ پست مربوط به استخدان آموزش و پرورش بوده است که به زودی تهداد پذیرفته‌شدگان اعلام خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: ۵ سالی است که در تفاهم مشترک با آموزشو پرورش زبان اشاره به رسمیت شناخته شده است و آموزش براین اساس در مدارس استثنائی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به مواد قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت از قرارگیری خدمات توانبخشی به جز فیزیوتراپی در بیمه پایه خبر داد و در پایان یادآور شد: امیدواریم با دستور رئیس جمهور این مقوله به مرحله اجرا برسد؛ همچنین سمعک و باطری ناشنوانایان در اولویت پرداخت وام قرار خواهد گرفت.

نفریه به هزینه ۸۰ میلیون تومانی کاشت حلزون اشاره کرد و در پایان یادآور شد: خانواده‌ها فرانشیزی به مبلغ ۶ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که برای خانواده‌های نیازمند ۳ میلیون از طرف سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود و سهم هر خانواده ۳ میلیون تومان است که حدود ۷۰ درصد آحاد جامعه قادر به پرداخت این ۳ میلیون هستند و ۳۰ درصد مابقی با مراجعه به مراکز کاشت حلزون نهایتاً به بنیاد خیریه شنوایی «بخشش» ارجاع می‌شوند و به صورت رایگان کاشت صورت می‌پذیرد اما از امسال بودجه برای تعمیرات حلزون تخصیص یافته است.

کد خبر 11099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =