در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت نمایندگان انجمن ها از مدیران دولت در استان کرمان   مطالبه گری کردند

در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت ، مرتضی لیاقت رییس هیات مدیره جامعه معلولین استان کرمان ، شورش دلپسند مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولان استان کرمان (آوات ) و رمضان جهانداری عضو هیات مدیره انجمن نابینایان استان کرمان به عنوان سه نماینده افراد دارای معلولیت از مدیران دولت در استان مطالبه گری کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان مرتضی لیاقت رئیس  هیات مدیره جامعه معلولین استان کرمان در تشریح سابقه فعالیت جامعه معلولین اظهار داشت : از سال 1374 تا اکنون به همراهی بهزیستی استان کرمان ،  اقدامات بسیاری برای اینکه افراد دارای معلولیت به عنوان یک شهروند پذیرفته شوند ، انجام شده است .
وی با قدرانی از همه اقدامات انجام شده به ویژه در بهزیستی افزود : اما باید همچنان باید برای تعالی جایگاه افراد دارای معلولیت تلاش کرد و این تلاش ها در سایه همکاری وهمدلی امکانپذیر است .

شورش دلپسند مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولان استان کرمان (آوات ) کرمان در آیین گرامی داشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به تعطیلی 8 ساله پروژه های مسکن معلولین استان از عمل نکردن به مصوبه ستاد مسکن انتقاد کرد و همراهی نکردن آموزش و پرورش در تجهیز مدارسه توانخواهان و رعایت نشدن سهمیه 3% استخدام را از دیگر درخواست های به حق افراد دارای معلولیت دانست .
وی قرار گرفتن ستاد مناسب سازی در طبقه دوم استانداری دیگر واقعیتی دانست که باید به آن توجه شود و برای اینکه مدیران شرایط ما را درک کنند بهتر است برای یکبار هم شده خود با ویلچر در این جلسات حضور یابند  افزود : به چه دلیل اعتبار 30 میلیارد ریالی برای مناسب سازی در ادارات هزینه نشده است ؟
شورش دلپسند با انتقاد از بهزیستی به عنوان  پدر معنوی افراد دارای معلولیت گفت : مطالبه ما خارج از حقوق شهروندی نیست و علیرغم اینکه بسیاری از اجرایی شدن حقوق ما خارج از وظایف و اختیارات بهزیستی است و متعلق به اقدام سایر سازمان ها است اما  تنها پناهگاه  ما بهزیستی است.
مدیرعامل انجمن آوات خطاب به مدیرکل بهزیستی استان کرمان شفافیت در عملکرد و اصلاح رفتارهای برخی کارکنان بهزیستی را خواستار شد و از استاندار کرمان درخواست نمود که با تشکیل شورای نظارت بر اجرای حقوق افراد دارای معلولیت پاسخگویی و شفافیت در تمامی بدنه دولت در استان کرمان پیگیری شود.

رمضان جهانداری عضو هیات مدیره انجمن نابینایان استان کرمان در آیین گرامی داشت روز جهانی افراد دارای معلولیت تشکیل کمیته یا کارگروهی در ادرات دولتی ، برای پیگیری مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت را درخواست کرد
 عضو هیات مدیره انجمن نابینایان اظهار داشت : حفظ و ارتقاء جایگاه افراد دارای معلولیت ضروری است و  از صدا و سیما نیز انتظار داریم وقت بیشتری را به طرج مشکلات ، نیازها و درخواست های افراد دارای معلولیت اختصاص دهد .
جهانداری بیان انتقاد و مطالبات افراد دارای معلولیت را حق آنان دانست و افزود : البته انتقاد کردن و مطالبه گری به مفهوم نادیده گرفتن اقدامات انجام شده نیست .

کد خبر 11095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد