تدبیری برای هم افزایی ادارات دولتی در اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اندیشیده شود

آیین بزرگداشت روز جهانی اقراد دارای معلولیت با حضور جمع زیادی از این افراد – استاندار – مدیرکل بهزیستی استان کرمان – شهردار – مدیرکل اموراجتماعی استانداری – مدیران مراکز و موسسات خیریه و خیرین در محل سالن شهید تجلی کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در این آیین با  قدردانی از حضور پرشکوه افراد دارای معلولیت علیرغم محدودیت های رفت و آمد ؛ گفت : با وجود 3/3/% آمار جمعیت کشور در کرمان  2/4% جمعیت دارای معلولیت هستنند .
وی با اشاره به آمار  16% فرزندان بی سرپرست یا بدون سرپرست موثر ، اظهار داشت :  87% این کودکان بد سرپرست می باشند که به استناد این گزارش در هر دو زمینه معلولیت و بی سرپرستی و بدسرپرستی آمار به نسبت جمعیت استان از میانگین کشوری بالاتر است بنابراین باید در این موضوعات ، اقدام پیشگیرانه داشته باشیم .
این مقام مسئول با یادآوری  اینکه فرآیند قانونی شدن پیشگیری از معلولیت های در مجلس شورای اسلامی و درنهایت تبدیل به ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه از استان کرمان آغاز شده است ؛ افزود: خلاء قانونی و اعتباری را در برنامه های پیشگیرانه نداریم ما اراده و عزم جدی باید برای پیشگیری از معلولیت ها باید وجود داشته باشد.
صادق زاده با اشاره به شعار امسال که بر ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر ، عادلانه و پایدار تاکید دارد ؛ اظهار داشت : توانایی های این گروه ها  بی نظیر و کم نظیر است که با استفاده از این ظرفیت می توان برای تحقق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از ابتدای سال 96 ابلاغ شده ؛ بهره برد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : سالانه 2500 نوزاد دارای معلولیت در استان کرمان متولد می شودکه بیشترین آمار معلول زایی متعلق به جنوب و شرق است است که در اقدامات مشارکتی و پیشگیرانه می توان به طور چشمگیری این آمار را کاهش داد .
وی با تاکید بر تاثیر معلولیت ب کارکرد خانواده اظهار داشت : در اقدامات سازمان بهزیستی راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک پیگیری می شود که خوشبختانه در استان کرمان این ظرفیت برای راه اندازی این مراکز وجود دارد به گونه ای که در تعدادی از شهرستان های استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مراکز مشاوره ژنتیک دائر شده است .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان خطاب به استاندار کرمان از ایشان به عنوان عالیترین مقام اجرایی  استان درخواست کرد الگویی طراحی شود تا همه سازمان ها و مجموعه های اداری استان در یک هم افزایی با استفاده از ظرفیت های محلی با مشارکت انجمن های معلولین وخود این افراد برای تحقق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اقدام کنند.

کد خبر 11094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد