استاندار کرمان شورای نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تشکیل می دهد

استاندار کرمان در آیین بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت ، این روز را فرصتی دانست تا اقدامات گذشته را بازنگری کنیم تا نقص اقدامات رفع و فعالیت های جدید طراحی شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، محمد جواد فدایی استاندار  ابلاغ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را ظرفیتی توصیف کرد که می توان در سایه این قانون بسیاری از نیازهای افراد معلول در زمینه های مختلف از جمله مناسب سازی ، مسکن ،  اشتغال ، بهداشت و آموزش را پاسخ داد .
وی مواد قانونی مربوط به مناسب سازی ، اشتغال و سایر حقوق افراد دارای معلولیت را  بسیار کامل دانست و افزود : منع صدور مجوز برای ساختمان های بدون رعایت ضوابط مناسب سازی ، از اقدامات بسیار موثری است که می تواند رفت و آمد افراد داری معلولیت را سهل کند و شهرداری باید این ممنوعیت را برای تمامی ساختمان ها در نظر بگیرد .
ایشان در موضوع اشتغال این گروه با توجه به اینکه شرکت ها و موسساتی که 60 % سهامشان متعلق به افراد دارای معلولیت باشد شامل تسهیلات خاص می شوند بر تشکیل چنین شرکت های با مشارکت و سهم بری خود این افراد تاکید کرد که علاوه بر اشتغال به سرمایه گذاری نیز منجر می شود .
استاندار کرمان در پاسخ به پیشنهاد شورش دلپسند مدیر انجمن حمایت از حقوق افراد داری معلولیت آوات گفت : ستاد نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تشکیل و برای اجرای این قانون از تمام ظرفیت اعتباری و ساختاری استفاده می کنیم .

کد خبر 11093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد