دشتستان | ۶۵۰۰ معلول دشتستانی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی دشتستان گفت: ۶ هزارو ۵۰۰ معلول جسمی، حرکتی و ذهنی در این شهرستان از خدمات این اداره استفاده می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دشتستان حمید انصاری سه شنبه شب در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در شهر برازجان افزود: در صورتی که همه جامعه توانایی و استعدادهای معلولان را باور داشته باشند آنان می‌توانند در همه ابعاد اجتماعی حضور فعال و مستمر داشته باشند.

وی یادآور شد: ایجاد زمینه های مناسب برای مشارکت معلولان درفعالیت‌های اجتماعی و شکوفا کردن استعدادها و توانایی‌های خود حق مسلم آنان است.

انصاری بیان کرد: معلولال همواره نشان داده‌اند که اگر شرایط فراهم باشد در جنبه‌های مختلف علوم، فرهنگ و ورزش می‌توانند حتی از افراد غیرمعلول نیز بهتر خود را نشان دهند و موفقیت‌های بزرگی کسب کنند.

این مسئول گفت: همه دستگاه‌های اداری و غیراداری می‌توانند از این قشر توانمند در توسعه متوازن جامعه بهره گیرند.

انصاری اضافه کرد: هم اکنون چهار مرکز حرفه‌آموزی در شهرستان دشتستان برای استعدادیابی و آموزش حرفه‌های مختلف در حال خدمات رسانی به معلولان هستند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان گفت: مسکن، اشتغال و مناسب سازی از مشکلات این قشر است که یکی از دغدغه‌ها است و مسئولان مربوطه بطور ویژه به این قشر توجه داشته باشند.

انصاری بیان کرد: در مناسب سازی محیط یک تحول هم در حوزه اداری و فضاهای شهری صورت گرفته‌است اما نیاز به کار بیشتر برای استفاده همه قشرها بویژه معلولان و سالمندان از اماکن عمومی است که مسئولان دستگاه‌های باید در  این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 11070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد