شبستان  | بهره مندی ۲ هزار و ۷۳۷ نفر از خدمات بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ

بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ به تعداد ۸۱۵ نفر معلول ذهنی، ۹۴۱ نفر جسمی و حرکتی، ۲۳۹ نفر ناشنوا، ۲۲۴نفر اختلال بینایی، ۳۵۳ نفر گفتاری، ۳۰ نفر ضایعه نخاعی و۸۷ نفر اعصاب و روان و ۴۸ نفر سالمند در مجموع به ۲۷۳۷ نفر خدمات ارائه می دهد

رضا جعفری نیکو در  تشریح عملکرد حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ به مناسبت هفته معلولین در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در سال جاری افزایش چند برابری خدمات و مستمری جامعه هدف بهزیستی در سایه توجه ویژه دولت تدبیر و امید است.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ افزود: توجه به جامعه هدف بهزیستی در افق دولت تدبیر و امید رشد فزونی یافته است و این عوامل باعث ایجاد و تقویت روز افزون روحیه امید به زندگی در میان قشر معلول و آسیب پذیر بهزیستی در سراسر کشور شده است.

وی اظهار کرد: واحد توانبخشی بهزیستی این شهرستان به تعداد 815 نفر معلول ذهنی، 941 نفر جسمی و حرکتی، 239 نفر ناشنوا، 224نفر اختلال بینایی، 353 نفر گفتاری، 30 نفر ضایعه نخاعی و 87 نفر اعصاب و روان و 48 نفر سالمند در مجموع به 2737  نفر در تمامی زمینه ها خدمات ارایه می کند.

جعفری نیکو گفت: به 665 خانوار معلول که شامل معلولان ذهنی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی، ناشنوا، نابینا، مشکلات گفتاری، ضایعه نخاعی، سی پی یا فلج مغزی و سالمندان معلول است به صورت ماهیانه مستمری پرداخت می شود

د. وی ادامه داد: به منظور نگهداری هر فرد معلول ذهنی در مراکز نگهداری شبانه روزی ماهیانه مبلغ 5 میلیون و 800 هزار ریال، برای نگهداری معلولان دارای شرایط خاص در مراکز روزانه ماهیانه مبلغ 3 میلیون و 800 هزار ریال به مراکز پرداخت می شود همچنین علاوه بر هزینه های فوق ماهیانه نیز مبلغی جهت هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه برای هر فرد معلول در مراکز نگهداری پرداخت می شود.

جعفری نیکو خاطر نشان کرد: بهزیستی کبودراهنگ هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای نگهداری معلولان به صورت روزانه و شبانه روزی به مراکز خصوصی پرداخت می کند.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در ادامه پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل به معلولین به مبلغ 90 میلیون ریال ، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به تعداد 29 نفر به مبلغ 87 میلیون ریال کمک هزینه ارتز و پروتز به معلولین واجد شرایط، کمک هزینه مناسب سازی به 2 نفر به مبلغ 88 میلیون ریال، کمک هزینه متابولیک به 5 نفر به مبلغ 17 میلیون ریال را  از برخی خدامات ارائه شده به معلولان تحت پوشش این نهاد عنوان کرد

کد خبر 11066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد