بهره‌گیری از استعدادهای معلولان موجب موفقیت بیشتر آنها می‌شود

زنجان | نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: مجموعه بهزیستی و ارائه خدماتی از قبیل مهارت‌افزایی به گروه‌های هدف ثابت کردند، که باید با کار و تلاش در راستای شکوفایی استعدادها اقدام کرد.


آیت‌الله شیخ علی خاتمی سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین اظهار کرد: انسان آتشفشان و مجموعه‌ای از استعدادها، همانند معدن‌های طلا و نقره است که مهمتر از آنها شکوفایی این استعدادها است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه خداوند متعال به هر یک از بندگان خود استعدادهایی داده است که استفاده بهتر از آن موجب شکوفایی بهتر استعدادها خواهد شد، افزود: معلولین با وجود شرایطی که دارند، دارای استعدادهای فراوان هستند.
وی با تأکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، تصریح کرد: شاید برخی بر این باور باشند که باید در برابر این اتفاقات تسلیم شوند، اما مجموعه بهزیستی و ارائه خدماتی از قبیل مهارت‌افزایی به گروه‌های هدف خود ثابت کردند که باید کار و تلاش کرد و نسبت به شکوفایی استعدادها اقدام کرد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه معلولین در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش هم خوش درخشیدند، بیان کرد: ورزشکاران معلول توانمندی‌هایی دارند که اگر دچار معلولیت نبودند، نمی‌توانستند این موفقیت را کسب کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت خدمت‌رسانی بهزیستی استان به معلولین و جامعه هدف این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار خانوار به تعداد ۸۲ هزار نفر در بهزیستی این استان زیرپوشش قرار دارند که ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند. محمد محمدی قیداری با اشاره به تشکیل پرونده برای ۲۱ هزار و ۴۴۲ معلول در بهزیستی افزود: از کل جمعیت زیرپوشش بهزیستی ۳ تا ۴ درصد را معلولان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌های ناشی از ضایعه نخاعی در اثر بروز تصادفات و عدم رعایت مسائل ایمنی در حین انجام کار رخ می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر بهزیستی استان ۹۹۶ دانش‌آموز معلول و ۳۱۵ فرد دارای ضایعه نخاعی را زیرپوشش دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از معلولین حمایت‌های بسیاری از سوی بهزیستی انجام می‌شود، گفت: امروز نیز که روز جهانی معلولین بود، فرصتی برای تقدیر از معلولین و تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی پیگیر حقوق معلولین است، تصریح کرد: باید همه اعضای جامعه زمینه حضور معلولین را در جامعه فراهم سازند.
منبع : خبرگزاری فارس

کد خبر 11058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد