در رسانه/دستگاه‌ها بهزیستی را در خدمت‎رسانی به معلولان یاری کنند

ایلام- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام گفت: دستگاه های مختلف اجرایی اداره کل بهزیستی را در خدمت رسانی به معلولان و جامعه هدف یاری کنند.

معروف بسطامی پیش از ظهر امروز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان، تجلیل از خادمان اربعین حسینی و چهارمین سوگواره ملی عکس مسیر سبز ویژه اربعین حسینی افزود: با توجه به نیازهای معلولان به دلیل داشتن شرایط خاص علاوه بر بهزیستی که متولی خدمت رسانی به این قشر است سایر ارگان ها و دستگاه ها نیز باید این سازمان را یاری کنند.

وی با تقدیر از خدمات رسانی بهزیستی ایلام به جامعه معلولان بر تعامل سایر دستگاه ها با این سازمان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این مردم نیز باید با نیک اندیشی و نوعدوستی و برخورد مناسب از این افراد تکریم کنند.

وی یکی از نیازهای این قشر را مناسب سازی فضاهای عمومی عنوان کرد و در این زمینه از عموم دستگاه های عضو ستاد مناسب سازی استان خواست مشارکت و همراهی لازم را برای فراهم کردن حضور معلولان در جامعه داشته باشند.

تاکید دولت تدبیر و امید اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است

بسطامی همچنین به قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به اجرای این قانون مصمم است تا زمینه خدمات دهی هرچه مطلوبتر به قشر معلولان فراهم شود.

وی گفت: خدمت به معلولان نوعی عبادت است و باید زمینه معرفی و بروز استعدادهای این قشر بیش از پیش در جامعه فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه معلولان به ترحم نیازی ندارند گفت: مردم عادی باید رابطه دوستی و عاطفی ناگسستنی را با معلولان برقرار و آنرا حفظ کنند.

معافیت مالیاتی حقوق مادران شاغل دارای فرزند معلول

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین با اشاره به خدمات دهی این اداره کل به معلولان گفت: این سازمان از حدود ۱۴ هزار معلول حمایت می کند.

زهرا همتی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: یکی از بخش های این قانون که آیین‌نامه‌ اجرایی آن در حال ابلاغ است، کاهش ۵۰ درصدی مالیات حقوق والدین شاغل است که فرزند معلول دارند.

وی به خدمات این سازمان در حوزه مسکن و اشتغال به معلولان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۴ واحد ویژه معلولان در استان احداث و تحویل شد و ۵۲ میلیارد ریال نیز برای اشتغالزایی این قشر هزینه شده است.

همتی بیان کرد: با وجود این خدمات ارایه شده ولی این کمک‌ها درصد اندکی از نیازهای معلولان را پاسخ می‌دهد و در این زمینه به شمارکت و همراهی بیشتر مردم نیاز داریم.

وی یادآور شد: با انجام خدمات غربالگری، آزمایش‌های ژنتیکی قبل از بچه‌دار شدن و مشاوره‌های قبل از ازدواج، نرخ معلول زایی در استان ایلام کنترل‌ شده و بخشی از علت معلولیت در این استان ناشی از کار و سوانح جاده ای است.

اجرای موسیقی سنتی توسط استاد علیدوست فلاحتی، اجرای سرود توسط سه نفر از کودکان روشندل، تقدیر از معلولان موفق، تجلیل از خادمان اربعین اداره کل بهزیستی و تامین اجتماعی و برگزیدگان چهارمین سوگواره ملی مسیر سبز ویژه اربعین حسینی از دیگر بخشهای این برنامه بود.

۱۲ آذرماه در سالنامه رسمی کشور به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

کد خبر 11047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد