سهمیه بنزین مطالبه جامعه معلولان در روز جهانی معلولین

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: یکی از مطالبات اصلی معلولان دریافت سهمیه سوخت است که در ستاد کمیته سوخت استان این درخواست به وزارت کشور ارسال و پیگیر موضوع برای دریافت سهمیه سوخت هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، حمید رضا پوریوسف شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین که در سالن موسسه همدم برگزار شد اظهارداشت:یکی از مطالبات اصلی معلولان دریافت سهمیه سوخت است که در ستاد کمیته سوخت استان پیگیری شد و این درخواست به وزارت کشور ارسال و پیگیر موضوع برای دریافت سهمیه سوخت هستیم.

وی افزود:در کمیته سوخت استان همچنین مصوب شد جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی ویژه معلولان در سطح شهر درنظرگرفته‌ شود تا تمام معلول جسمی حرکتی با خودرو گازسوز بدون نوبت و توقف در صف بتوانند از این جایگاه‌ها استفاده‌کنند. ضمن اینکه گاز سوز کردن خودروهای معلولین را پیگیر هستیم.

پوریوسف با اشاره به مصوبه شورای شهر مشهد برای تسهیل رفت و آمد معلولین در سطح شهر مشهد عنوان کرد: شورای شهر مشهد من کارت معلولین را برای 60سفر در ماه به صورت رایگان شارژ می کند همچنین سامانه ای راه اندازی شده است که طبق آن معلولین با ثبت سفر خود می توانند از 50درصد تخفیف برای سفرهای خود با تاکسی استفاده کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: قانون جامع حمایت از معلولان در 34 بند سال گذشته ابلاغ شد و امسال بودجه  12 هزار میلیارد ریالی به این قانون تعلق گرفت که به اندازه بودجه توانبخشی کشور است. 125 هزار میلیارد ریال برای اجرای کامل این قانون لازم است که 10 درصد آن امسال اختصاص یافته‌است..

وی افزود: به رغم مشکلات اقتصادی، دولت اقدامات خوبی در حمایت از معلولان در دست اقدام دارد ، دولت در هفته‌های اخیر آئین نامه معافیت معلولان از پرداخت شهریه در دانشگاه های غیر دولتی را ابلاغ کرد که بر اساس آن هر معلول به  میزان شهریه دانشگاه آزاد از پرداخت شهریه معاف است.

پوریوسف عنوان کرد:طبق ابلاغ رئیس جمهوری ابلاغ کردند مازاد حق ارتقای کار معلولان شاغل در کارگاه‌های تولیدی به کارفرمایان پرداخت می‌شود و در سال‌های 98 و 99 نیز 800 هزار نفر از سهیمه 30 هزار نفری استخدامی در کشور متعلق به جامعه معلولان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وجود 67 هزار نفر مستمری‌بگیر معلول در استان، تصریح کرد: همچنین برای سه دهک پایین جامعه معلولان استان به تعداد 15 هزار نفر علاوه بر یارانه دولتی، حق معیشت به مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال نیز واریز می‌شود.

وی گفت: اقدامات متعددی برای رفاه جامعه معلولان در دست انجام است اما باز هم مشکلات جامعه معلولان کم نیست و مطالبه‌گری معلولان فرصت و موهبت است.

کد خبر 11045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد