ایلام| نرخ خودکشی در کشور ۵.۷ است/ تشکیل ستاد پیشگیری از خودکشی در استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و کرمانشاه

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در استان ایلام، گفت: بروز خودکشی در واقع یک چرخه خشونت جدید را فعال می‌کند که باید جلو آن گرفته شده و و ریشه‌های آن خشکانده شود.

به گزارش روابط عمومی استان ایلام، «مهدی میرمحمد صادقی» مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی (خودکشی) با بیان اینکه فردی که اقدام به خودکشی می‌کند در واقع نشان‌دهنده تنفر او از یک فرد است که باید از رشد بیشتر این خشونت جلوگیری کرد، گفت: در این راستا انجام فعالیت‌های اجتماع‌محور و محله‌ای در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی مهم است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خودکشی فرآیندپیچیده‌ای است که با اقدام‌های بموقع و تاثیرگذار می‌توان شاهد کاهش این آسیب باشیم، به نرخ و میزان خودکشی چهار استان ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نرخ خودکشی در کشور اکنون ۵.۷ در ۱۰۰ هزار نفر است در حالیکه این نرخ در چهار استان مذکور ۱۳ در ۱۰۰ هزار نفر است.

وی، ادامه داد: به همین منظور ستاد پیشگیری از خودکشی در این شهرستان‌ها بصورت ویژه تشکیل و کارگاه‌های آموزشی مختلف برای تسهیلگران و کارشناسان مشارکت‌کننده این طرح تشکیل و در حال فعالیت هستند.

در ادامه «عهدیه طهماسبی» مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام از انعقاد ۷۰ قرارداد با سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته و ۶۷ قرارداد از محل اعتبارهای آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده در سال جاری خبر داد.

یادآوری می‌شود؛ در این کارگاه آموزشی دو روزه تسهیلگران و کارشناسان بهزیستی استان‌های کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام حضور بهم رساندند.

کد خبر 1103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد