وجود 38 هزار معلول در کرمانشاه/ هیچ خانوار دارای 2 معلول و بالاتر در استان بی خانه نمی‌ماند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۵۳ هزار ۸۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلولیت های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی دارند و مابقی نیز از حمایت های اجتماعی بهزیستی برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با تبریک 12 آذرماه، اظهار داشت: کسب رتبه های بین المللی توسط ورزشکاران معلول و آثار هنرمندان معلول نشان می دهد که معلولیت محدودیت نمی آورد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۱۵۳ هزار ۸۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلولیت های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی دارند و مابقی نیز از حمایت های اجتماعی بهزیستی برخوردارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر از مددجویان مستمری دریافت می کنند که علی رغم تحریم ها توانستیم امسال مقدار پرداختی را افزایش دهیم.

دکتر رضوان مدنی از افزایش 2.5 برابری طی هفته گذشته حق پرستاری مددجویان ضایعه نخاعی نیز خبر داد و گفت: این مبلغ از ۲۲۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان در ماه رسیده است.
وی تصریح کرد: امروز 12 آذرماه از سوی رئیس جمهور آئین نامه مربوط قانون حمایت از معلولان ابلاغ شد و تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند و مصوب شده خانواده هایی که از معلولین نگهداری می‌کنند تا ۵۰ درصد از مالیاتهایی که باید پرداخت کنند، معاف می شوند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، بحث استخدام ۳ درصدی معلولین نیز با پیگیریهایی انجام گرفته قرار شد اجرایی شود و معلولین می توانند به این منظور در آزمونهای استخدامی شرکت کنند و از این ۳ درصد سهمیه استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه بحث مسکن، جهیزیه و اشتغال معلولین با دلسوزی مسئولین استان خصوصا استاندار پرتلاش مهندس بازوند و معاونین ایشان با جدیت در حال پیگیری است و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است،گفت: تلاش می کنیم هیچ خانواده ای که دارای  ۲ معلول و بالاتر هستند،بدون مسکن نباشند و در این خصوص از خیرین هم کمک گرفتیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اشتغال معلولان تحت پوشش، خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ تعهد اشتغال ما ۱۵۰۰ مورد بود که موفق شدیم ۱۵۹۰ شغل ایجاد کنیم و در سال ۹۸ تعداد ۲۲۰۰ نفر در تعهد ماست که تا الان ۱۶۲۲ مورد اشتغال ایجاد کردیم. امیدواریم و تلاش میکنیم تا پایان سال بیشتر از آنچه تعهد کرده ایم، اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان تهیه شده است.

کد خبر 11026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد